כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בנט: 'לנקוט בגישה מחמירה'

נאבקים בלהבות בהרי ירושלים: "אחת השריפות הגדולות" • תיעוד

נמשכים המאמצים מצד כוחות הכיבוי להשתלט על האש שהולכת ומתפשטת בהרי ירושלים. עד כה פונו כלל התושבים מהיישובים איתנים, רמת רזיאל וכסלון. תושבים פונו גם בגבעת יערים ובית מאיר. בנט קיים הערכת מצב והורה: "יש לנקוט בגישה מחמירה ולפנות את כולם" | צפו בתיעוד

נאבקים בלהבות בהרי ירושלים: "אחת השריפות הגדולות" • תיעוד
שריפה בהרי ירושלים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לוחמי האש ממשיכים הערב (ראשון) במאבק בשריפת הענק שפרצה בהרי ירושלים, שהובילה מוקדם יותר לפינוי אלפי תושבים בשורה של יישובים באזור. בנקודות מסוימות הצליחו הכוחות להשיג שליטה חלקית, אך נכון לעכשיו נראה כי כיבוי סופי של השריפה טרם נראה באופק. עד כה פונו כלל התושבים מהיישובים איתנים, רמת רזיאל וכסלון. תושבים פונו גם בגבעת יערים, בית מאיר ויישובים נוספים.

בתוך כך, בכבאות והצלה מתחזקת הערכה כי השריפה שהחלה סמוך למושב בית מאיר פרצה כתוצאה ממעשה ידי אדם. אם כי לא ברור האם מדובר בהצתה מכוונת או ברשלנות. "אנחנו מתמודדים עם אחת השריפות הגדולות ביותר באזור ירושלים בשנים האחרונות", אמר מוקדם יותר מפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה, טפסר ניסים טויטו. לדבריו, "בשלב זה פועלים בין 60 ל-70 צוותים בסיוע של 12 מטוסי כיבוי ומסוקים".

גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערב הערכת מצב בעניין השריפה והנחה את צה"ל והמשטרה להיערך לאפשרות של פינוי יישובים נוספים. רה"מ ביקש להדגיש כי "יש לנקוט משנה זהירות מוגבר", הדגיש בנט והוסיף, כי "אם יש ספק, אין ספק. בכל ספק שעולה לגבי הצורך בפינוי - יש לנקוט בגישה מחמירה ולפנות את כולם". ראש הממשלה ציין, כי משרד הביטחון וצה"ל יסייעו לכוחות הכיבוי וההצלה במאמציהם בהתאם לצורך וללא הגבלה.

בשריפה, שממשיכה להתפשט בחסות הרוחות העזות, פועלים למעלה מ-13 מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" שמטילים חומרים מעכבי בעירה סמוך לבתים על מנת לבלום את השריפה. כלל לוחמי האש של מחוז ירושלים הוקפצו מבתיהם לאירוע והופעל סיוע חוצה מחוזות. בכבאות והצלה מציינים כי צוותים ממחוזות שכנים נמצאים אף הם בדרכם למקום.

לאור בקשת שר הביטחון בני גנץ, הוזנקו מסוקי חיל האוויר עם לוחמי יחידת 669, לסיוע במשימות כיבוי, פינוי וחילוץ בשריפות בהרי ירושלים. כמו כן, הוקצו מספר כלי טיס למשימות חוזי באיזור.

שריפה בירושלים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד