כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השריפה בהרי ירושלים

המאבק בלהבות יימשך לתוך הלילה: מטוסי כיבוי יגיעו מחר מחו"ל

ברקע המאמצים להשתלט מחדש על השריפה בהרי ירושלים, שהתחדשה בצהריים, יחלו להגיע מחר מטוסי כיבוי ממדינות שכנות | נציב כב"ה: "השריפה פרצה כתוצאה ממעשה ידי אדם" | במשטרה ובכבאות נערכים ללילה נוסף של פעולות כיבוי: "הזירה הקריטית - 'הדסה עין כרם'"

המאבק בלהבות יימשך לתוך הלילה: מטוסי כיבוי יגיעו מחר מחו"ל
השריפה בהרי ירושלים צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בכוחות החירום וההצלה נערכים לקראת הלילה השני של פעולות הכיבוי בשריפת הענק בהרי ירושלים, שהתחדשה היום בצהריים (שני) והובילה לפינוי אלפי תושבים מבתיהם. מחר צפויים להגיע לארץ מטוסי כיבוי כיבוי מיוון וייתכן שגם ממדינות נוספות, שיצטרפו למאבק בלהבות, במטרה להשיג שליטה מלאה על האש.

נציב הכבאות, רב טפסר דדי שמחי, חזר הערב על הטענה כי השריפה נדלקה על ידי בן אנוש, ולא כתוצאה ממזג האוויר. "השריפה פרצה כתוצאה ממעשה ידי אדם", הצהיר שמחי. לדבריו, "נשרפו קרוב ל-20 אלף דונם של חורש, וכמה בתים בודדים עלו באש ללא פגיעות בנפש".

"אנחנו נמשיך לחקור וברגע שיהיו ממצאים אנחנו נעביר אותם למי שצריך", הוסיף. "אני אומר את זה כבר כמה שנים, אתמול לא היו ברקים במדינת ישראל. אם זו רשלנות או פזיזות, אם זה זדון או הצתה, אנחנו לא יודעים".

במקביל נמשכים מאמצי הכיבוי מצד עשרות צוותי הכיבוי שנמצאים בשטח ומנים למנוע מהלהבות להגיע ליישובים. עד כה פונו מבתיהם התושבים ביישובים  צובה, גבעת יערים, עין נקובא, עין רפא ושואבה. במשטרה ובמערך הכבאות נערכים גם לאפשרות של פינוי בית החולים הדסה עין כרם בבירה, אולם בבית החולים הבהירו כי הנהלת הדסה קיימה הערכת מצב, תוך התייעצות עם גורמי החירום וכרגע הוחלט שלא לפנות מאושפזים וחולים.

בכבאות מעריכים כי הנזק שנגרם בשל השריפה בהרי ירושלים, מתקרב לנזק שנגרם כתוצאה מהשריפה בכרמל בשנת 2010. עד כה עלו בלהבות 20,000 דונם. לשם השוואה, באסון הכרמל נשרפו כ-24,000 דונם.

בתוך כך, לפני זמן קצר, הסתיימה הערכת מצב בראשות מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי יחד עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן בחפ"ק שביישוב שורש בהשתתפות גורמי המועצה האזורית, כב"ה וגורמים נוספים.

בסיכומה של הערכת המצב, הודה מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ואמר: "יישר כוח לכל הכוחות הפועלים- כב"ה, רשות מקומית, צה"ל, לשוטרים וכל מי שהמשיך לעבוד עוד מאתמול. אנו ממשיכים במאמץ המורכב על מנת לשמור על ביטחון האזרחים, נמשיך לעשות כך גם מחר וככל שידרש. משטרת ישראל כאן על מנת להציל חיים".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן אמר: "המאמצים המרכזיים שלפנינו הנם השלמת הפינוי ביישובים עין ראפה ועין נקובא, ומוכנות לכל התפתחות שתוביל אותנו ליישובים נוספים הסמוכים לנו. כרגע אנחנו במוכנות לכל התפתחות, ליישובים ולזירה הקריטית שבקרבתנו - בית החולים "עין כרם". סמוך לביה"ח ישנה היערכות של כלל הכוחות ועלינו לפעול תוך קשר רציף וסדור עם גורמי בית החולים".

 

השריפה בהרי ירושלים מטוסי כיבוי כיבוי אווירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד