א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"הכתובת בעזה - היא חמאס"

בנט מגיב לביקורת על חוסר התגובה לירי הרקטה: "נפעל בזמן שמתאים לנו"

יממה לאחר ירי הרקטה לשדרות, ואחרי שצה"ל באופן חריג לא תקף בתגובה ברצועה - מה שהביא לביקורת קשה מצד תושבי עוטף עזה, ראש הממשלה נפתלי בנט אומר כי ישראל תגיב אך בזמן שמתאים לה | שר הביטחון בני גנץ: "נשמור לעצמנו את זכות הפעולה בעוצמה, כשנחליט"

בנט מגיב לביקורת על חוסר התגובה לירי הרקטה: "נפעל בזמן שמתאים לנו"
בנט וגנץ באוגדת עזה צילום: קובי גדעון, לע"מ

ברקע הביקורת על חוסר תגובה מצד צה"ל לירי הרקטה אתמול לשדרות, ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים היום (שלישי) הערכת מצב באוגדת עזה, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), ד"ר איל חולתא, מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, ובכירים נוספים.

לאחר מכן, פגש רה"מ את לוחמות ולוחמי סוללת כיפת ברזל ושמע מהם אודות פעילותם המבצעית. רה"מ בנט הודה להם על פעילותם החשובה למען ביטחון אזרחי ישראל, בשגרה ובעיתות חירום, וציין כי מדינת ישראל, ובתוך כך צה"ל, ערוכים לכל תרחיש.

"מטרת הביקור כאן הייתה לראות שצה"ל, פיקוד הדרום ואוגדת עזה נערכים - והם אכן ערוכים כראוי", אמר בנט, תוך שהוא מעביר מסר לתושבים, "המשימה שלנו היא לתת ביטחון ארוך טווח לתושבי הדרום ולתושבי עוטף עזה. אנחנו נפעל בזמן, במקום ובתנאים שמתאימים לנו, ולא לאף אחד אחר. מבחינתנו הכתובת בעזה היא חמאס. לא סוררים ולא אף אחד אחר, אלא חמאס".

שר הביטחון גנץ אמר בתום הערכת המצב: "אנחנו קבענו אחרי מבצע שומר החומות שמה שהיה הוא לא מה שיהיה וכך גם ננהג. אנחנו נשמור לעצמנו את זכות הפעולה בעוצמה, במקום ובזמן שנבחר ונעשה את זה כמו שצריך. אין לנו אינטרסים בעזה מלבד שקט ביטחוני והשבת הבנים הביתה".


הערכת מצב באוגדת עזה//צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"אנחנו איננו אויבים של תושבי רצועת עזה, מי שבעצם הוא האויב בפועל של תושבי רצועת עזה זה חמאס שלוקח אותם כבני ערובה", הוסיף גנץ, "אנחנו נשמח להקל ככל שאפשר, ביוזמת הכסף הקטארי וביוזמות אחרות, ובלבד שנדע שהכסף יגיע למקומות הנכונים. ישראל נחושה להגן על עצמה והיא תדע לעשות את זה."

אמש בשעות הצהריים נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובמספר יישובים בעוטף עזה. מערכת כיפת ברזל הופעלה וצה"ל אישר כי בוצע יירוט של לפחות רקטה אחת שנורתה מהרצועה. תושבים רבים דיווחו על שמיעת פיצוצים.

מצה"ל נמסר בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. לפי הודעת המועצה האזורית שער הנגב, לאחר בדיקה - לא אותרו נפילות בשטחי מועצה אזורית שער הנגב. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף.

הירי מגיע בצל הניסיונות להסדרה מול רצועת עזה והמגעים להעברת הכסף הקטארי. מדובר בשיגור הרקטי הראשון מרצועת עזה מאז מבצע 'שומר החומות', מה שהעמיד את ראש הממשלה נפתלי בנט וממשלתו במבחן משמעותי ראשון מול הרצועה. 

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית מסר אתמול בעקבות הירי: "כל ירי, גם אם הוא מיורט, משבש את השגרה, על אחת כמה וכמה בשעות שהילדים במסגרות הקיץ ולא עם ההורים בבתים. לשמחתנו ולצערנו, הצוותים החינוכיים ביישובי המועצה מנוסים בהתמודדות חינוכית מסוג זה ובשעות אלו הם מסייעים לילדים לחזור לשגרת היום בצורה מיטבית ובריאה. אני מצפה ממשלת ישראל לעשות כל שניתן כדי להבטיח את השקט באזורנו".

 

בנט גנץ חמאס עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד