י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הנשיא התערב

אחרי 4 שנים: טורקיה שחררה את אזולאי לצרפת

הרשויות הטורקיות שחררו לאחר ארבע שנים של מאבק, יהודי צרפתי שריצה עונש מאסר של 16 שנים בטורקיה בגין רכישת כמות קטנה של חומר לא חוקי מתוך אי ידיעת החוק. נשיא צרפת עצמו נרתם והתערב לטובת האסיר בעקבות עצומה נרחבת שהוחתמה והועברה לידיו

אחרי 4 שנים: טורקיה שחררה את אזולאי לצרפת
פביאן אזולאי צילום: באדיבות המשפחה

פביאן אזולאי, יהודי צרפתי בן 43, נחת אתמול (שלישי) בצרפת לאחר ארבע שנות מאסר בכלא טורקי. כך בישר עורך דינו בטוויטר. על פי הדיווח בתקשורת הצרפתית, אזולאי מועבר לצרפת כאסיר, כביכול כדי לבצע את שארית עונשו שם. עם זאת, לשלטונות הצרפתים אין כל כוונה להחזיק אותו בכלא, שכן מעשיו אינם מפרים את החוק הצרפתי.

נשיא צרפת עמנואל מקרון התערב אישית במקרה וביקש מגורמים בכירים בטורקיה לשחררו, כך דיווח הרדיו הצרפתי LCI. עשרות אלפי אנשים חתמו על עצומה בדרישה לשחררו. בחודש אפריל כינתה מועצת העיר פריז את גזר דינו של אזולאי "מוגזם" וקיבלה החלטה הקוראת לטורקיה לשחררו.

בהודעה לעיתונות מטעם עורכי דינו של פביאן אזולאי נמסר כי הוא הועבר לצרפת: "אנו שמחים לבשר כי פביאן אזולאי, המעוכב בטורקיה במשך ארבע שנים, יועבר היום לצרפת, זהו שיאו של מאבק ארוך עם גיוס דעת הקהל שהיה מכריע, ברצוננו להודות לשלטונות הצרפתים, בפרט לנשיא הרפובליקה עמנואל מקרון, העיר פריז, וכן לשגריר טורקיה בצרפת שהבטיח את יישום עקרונות שיתוף הפעולה השיפוטי בין מדינותינו, ברגע שהוא יגיע לצרפת, המתוכנן ל-17 באוגוסט (אתמול שלישי), נפנה לבית המשפט שישחרר את פביאן סופית".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פביאן אזולאי, יהודי צרפתי בן 43, ריצה עונש מאסר של 16 שנים בטורקיה, בגין רכישת כמות קטנה של סמים, והיה מאוים בכלא. סיפורו סוקר בהרחבה בחודש אפריל האחרון, לאחר שאסירים בכלא הטורקי פגעו ואיימו לפגוע בו שוב, אלא אם כן הוא יתאסלם, כך על פי עצומה שפורסמה באותם ימים על ידי משפחתו וחבריו.

כ-100,000 איש חתמו על העצומה שקראה לנשיא צרפת עמנואל מקרון להתערב. מועצת העיר פריז קיבלה החלטה באפריל האחרון שקראה לטורקיה לשחרר את פביאן אזולאי שנכלא מאז 2017. ההחלטה כינתה את גזר הדין "מוגזם". אזולאי, שהגיע לאיסטנבול בשביל השתלת שיער, נכנס לרשתות החברתיות להזמין סם שהיה חוקי בטורקיה עד שהוצא מחוץ לחוק שישה חודשים לפני שאזולאי הזמין אותו באינטרנט באמצעות כרטיס האשראי שלו. לדברי המשפחה, פביאן לא ידע שהסם הפך ללא חוקי.

עורכי הדין של אזולאי, אשר הינו ללא עבר פלילי, אמרו כי הוא נעצר ונידון בגין רכישת סם לצריכה עצמית. אך השגריר אונאנר אמר כי העונש הכבד שנגזר עליו הינו בגלל שהוא נתפס עם כמות מסחרית. כאמור אתמול הוא שוחרר מהכלא לצרפת.

פאביין אזולאי אסירים יהודים טורקיה שחרור מהכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד