כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעקבות הפרסום ב'בחדרי'

הח"כים מ'ימינה' תוקפים את סמוטריץ': "טעות חמורה"

אחרי שיו"ר 'הציונות הדתית' דרש מהרמטכ"ל ומהרבצ"ר לבטל טיול חיילים בהר הבית, בניגוד לפסיקת הרבנות הראשית - חברי הכנסת של 'ימינה' תוקפים: "מחזק את הוואקף בהר הבית" | עיתונאי ימני דווקא ביקר את צה"ל: "למה אינכם מפרטים את ההלכות הכרוכות בעלייה להר?"

הח"כים מ'ימינה' תוקפים את סמוטריץ': "טעות חמורה"
בצלאל סמוטריץ' צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע הפגרה שבה נמצאת הכנסת, היום (ראשון) נשמעו תגובות מעורבות על מכתבו של יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' ששוגר לרמטכ"ל ולרב הראשי הצבאי, שבו דרש מהם לבטל את טיול החיילים בהר-הבית.

סמוטריץ' קרא לבטל את עליית החיילים המצטיינים בפיקוד מרכז להר-הבית, כשהוא מציין את הבעייתיות בעלייה צבאית מאורגנת ל'טיול' בהר הבית כנגד פסיקת הרבנות הראשית. כמה חברי כנסת מ'ימינה' תקפו אותו על כך, ומנגד עיתונאי אחר ביקר את צה"ל.

"‏גם אם הר הבית נמצא בלב מחלוקת הלכתית לגבי עליה בטהרה- אין ספק שמבחינת משילות וריבונות הוא סמל", צייץ יו"ר סיעת 'ימינה' ניר אורבך. "לבקש לבטל פעולה אקטיבית של עליה להר זו טעות חמורה. וטעויות בנוגע להר הבית- כבר נעשו בעבר".

• סמוטריץ' דורש מהרמטכ"ל והרב הראשי לצה"ל: בטלו את טיול החיילים בהר-הבית

העיתונאי ארנון סגל, שתומך בעלייה להר, ביקר את הצבא: ‏"צה"ל, נהדר שעולים אצלכם סוף סוף להר הבית, אבל למה מחליפים לאזרחי רגע לפני העלייה? יש איזו בעיה לעלות היום במדים למקום קודשנו?".

"וחוץ מזה, למה אינכם מפרטים את ההלכות הכרוכות בעלייה להר (אחרי טבילה במקווה וללא נעלי עור)? אתם מייצגים את כולנו אז למה לוותר על אמונותינו ותורתנו?", הוסיף.


המכתב ששוגר לחיילים

"‏‎סמוטריץ' רוצה למנוע מחיילים לעלות להר הבית!", תקף חבר הכנסת יום טוב כלפון מ'ימינה', "אני מאוד מופתע מהפעלתנות של סמוטריץ נגד הר הבית. הרי הוא יודע שיש פסיקות הלכתיות המתירות עליית כוחות ביטחון להר, גם בלי טהרה, לקיום מצוות 'וירשתם אותה' היא מצוות כיבוש הארץ וההר. לפיה יש להראות בכל רגע נתון נוכחות יהודית בהר"

"אינני רוצה להפריע לידידי ‎בן-גביר במיטת חוליו אבל יש לי תחושה שמכתב זה של ראש סיעתו לא על דעתו,כמו גם לא על דעת רבים מהציבור הנאמן להר בית ה׳ שהצביע לאותה סיעה. עצוב שדווקא סמוטריץ מחזק את הוואקף בהר הבית", טען כלפון.

תום ניסני מנכ"ל 'בידינו - למען הר הבית' מסר בתגובה: "ראוי וחשוב שקציני פיקוד המרכז, הפיקוד אשר היה אמון על שחרור הר הבית ב67' יעלו להר, המקום החשוב והקדוש ביותר לעם היהודי. ח"כ סמוטריץ' בעצמו מדגיש במכתבו את חשיבות העלייה להר".

"במקביל, חשוב שהקצינים יקבלו את המידע הרחב ביותר על חשיבות ההר, משמעותו, וכיצד עולים להר לפי ההלכה. הקריאה לביטול היא טעות חמורה וקשה. במקום לבטל, צריך לשדרג", הוסיף.

בצלאל סמוטריץ הר הבית מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד