ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מחאת הרכבת הקלה

עימותים בהפגנת הענק של 'העדה החרדית' בבר אילן • תיעוד

כוחות משטרה גדולים פועלים במחאת הענק של 'העדה החרדית' נגד עבודות קו הרכבת הקלה ברח' בר אילן בי-ם | השוטרים משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות | 'מטה המאבק נגד הרכבת הקלה': "המשטרה מבעירה השטח ולא מאפשרת לציבור להביע את מחאתו" • צפו

עימותים בהפגנת הענק של 'העדה החרדית' בבר אילן • תיעוד
מחאת הרכבת הקלה בבר אילן צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

למעלה מאלף בני אדם מפגינים הערב (שלישי) ברחוב בר אילן בירושלים, נגד עבודות 'הקו הירוק' של הרכבת הקלה. המשטרה פועלת לפיזור המפגינים אשר הינם מקרב קהילות 'העדה החרדית', הדורשים לשנות את מתווה הקו, כך שלא יחלוף בשכונות החרדיות. בהפגנה משתתפים דייני ורבני 'העדה החרדית' ובראשם הגאב"ד, הגאון רבי יצחק טוביה וייס והאדמו"ר מתולדות אהרון.

המשטרה נערכה במהלך היום בכוחות מתוגברים לקראת המחאה, וכבר בתחילתה החלו השוטרים להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. מספר מפגינים נעצרו עד כה ושיבושי תנועה נרשמים ברחוב בר אילן והסביבה.

לטענת המשטרה, לוחמת מג"ב רוססה בפניה באמצעות גז פלפל ונפגעה קלות. "כוחות משטרה ומשמר הגבול פועלים מזה כשעתיים ברחוב בר אילן בירושלים בעקבות מחאה שמתקיימת במקום בהשתתפות מאות רבות של משתתפים", נמסר מהמשטרה. 

מ'מטה המאבק נגד הרכבת הקלה' נמסר כי "המשטרה מבעירה את השטח בכוח". לטענתם, "דקות לתחילת הפגנת הענק, ועוד בטרם בואו של גאב"ד העדה החרדית, התפרצו כוחות משטרה לעבר אלפי המפגינים - מלווים במכת"זיות כשמטרתם הברורה: לא לאפשר לציבור להביע את מחאתו נגד המשך סלילת הרכבת הקלה בשכונות החרדיות בירושלים".

בהודעה שפרסמה 'העדה החרדית' בסוף השבוע שעבר נטען כי ההפגנה היא "בעקבות המשך התעלמות השלטונות מדרישות העדה החרדית ותושבי השכונות החרדיות בצפון ירושלים – בנוגע למעבר הרכבת הקלה בירושלים, שעל פי מתכונתה הנוכחית – תהווה מכשול חמור לתושבים החרדים באזור, ופגיעה קשה בקדושתה של העיר ירושלים".

בנוסף, בעדה החרדית האשימו את המשטרה בהתעמרות במפגינים הרבים שמקיימים מחאה נגד המשך העבודות, תוך שימוש נגדם באלימות אכזרית וברברית עד כדי פציעתם של רבים מהם בתקופה האחרונה.

בעדה החרדית הבהירו כי הם אינם דורשים את ביטול הרכבת הקלה, אך בשל הפגיעה החמורה הצפויה לקדושת ירושלים, ובשמם של אלפי תושבים שהגישו בעצמם אלפי התנגדויות נגד המתווה הנוכחי שחייהם הרוחניים והגשמיים עומדים להינזק ללא תקנה, הם דורשים שינויים מינוריים אך משמעותיים במתווה הרכבת במסלולה על פני בר אילן וירמיהו.

"העדה החרדית מכריזה כי הציבור לא ירא ולא יחת גם מול כוחניות השלטונות", נמסר בהודעה לקראת ההפגנה, "המאבק במתווה הרכבת הקלה רק ילך ויעצים - עד להנגשת פתרונות ראויים לשמירה על קדושתה של ירושלים, שאין בהן נזק רוחני וגשמי לתושבי השכונות של שומרי התורה והמצוות בעיר הקודש".

הפגנה בר אילן העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד