י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ארה"ב: וירוס מאיים לשתק את שוק העופות הכשרים

זן חדש של 'שפעת העופות', אינו מאיים על בני אדם, אך הופך את העופות לטרפות • אחוז גבוה של עופות נגועים במשחטות הכשרות • ב-O.U מרגיעים: לא צפוי מחסור לחג

משחטה. צילום אילוסטרציה
משחטה. צילום אילוסטרציה

מחלה שפרצה בקרב העופות בארה"ב, מאיימת על אספקת העוף הכשר לצרכנים היהודים, והיא אף הביאה לסגירתה של 'כושר עמפייער' (אימפריה של כשרות) המשחטה הגדולה ביותר, העומדת תחת השגחת ארגון הכשרות של ה-O.U לקראת פסח - תקופה בה גדלה כמות העופות הנשחטים בדרך כלל - למשך יממה שלמה בשבוע האחרון, ויממה נוספת בשבוע שעבר, לאחר שנמצאו בעיות חמורות בצומת הגידין של העופות.

המחלה המדוברת היא זן חדש של שפעת העופות בשם reovirus, שאינו יכולה לפגוע בבני אדם. אבל הנזק שהוא גורם לגידים של העופות הנגועים הופך אותם לטרפה על פי ההלכה. ב'כושר עמפייער' נמצאו על פי הדיווחים כ-25% עופות נגועים, מה שאילץ את הנהלת המשחטה, לסגור אותה ל-48 שעות, עד שיתבררו ממדי התופעה וימצאו פתרונות להתמודד עם הנושא.

הנגיף מהווה איום של ממש על תעשיית העופות והשחיטה הכשרה. ההתפרצות הגדולה ארעה כבר לפני כשבעה שבועות, עם זאת, גורמים בתעשיית השחיטה אומרים, כי הווירוס כבר נמצא תחת שליטה.

ההתפרצות השפיעה במיוחד על תרנגולות שגדלו בפנסילבניה, שמספקת חלק גדול מהעופות הכשרים בצפון אמריקה. אך עתה ישנו חיסון שכבר זמין לטיפול בנגיף שעבר מוטציה מאז אוקטובר.

לדברי פטרישה דאן, פרופסור ווטרינר לעופות באוניברסיטת מדינת פנסילבניה. הרי שעופות שגדלו בלהקות שטופלו בחיסון, היו זמינות לשחיטה בינואר.

"השיא של בעיה זו היה בסוף ינואר ותחילת פברואר", אומר אלי רוזנפלד, דובר המשחטה, שאף הסתייג מהנתונים שפורסמו, והצהיר כי מדובר בסך הכל ב 10% בלבד.

"בינתיים עדיין לא הורגש מחסור, וגם לא עלו מחירים, אבל כשיש אחוז כה גבוה של עופות שהתגלה בהם הנגיף, זאת זולת בעיות הלכתיות סטנדרטיות המצויות בכל שחיטה רגילה בבית מטבחיים, הרי שהדבר מעורר מעט דאגה, אולם אנו מקווים להתגבר עליה", אמרו ב-O.U.
עופות מחלה וירוס שפעת כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד