כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החלטה יוצאת דופן

"נסיבות חריגות": האב החרדי שנאשם ברצח בנו - ישוחרר לביתו

כחצי שנה לאחר המקרה המזעזע שהתרחש בעיר קרית גת, בו רצח אב את בנו בן ה-14 באכזריות, החליטה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה להקפיא את כל ההליכים המשפטיים נגד האב | בהחלטה נכתב בין היתר, כי האב ישוחרר לאור "נסיבותיו המיוחדות והחריגות של התיק"

"נסיבות חריגות": האב החרדי שנאשם ברצח בנו - ישוחרר לביתו
זירת הרצח בקרית גת צילום: דוברות זק"א

האב החרדי, תושב קרית גת שנאשם ברצח בנו, ישוחרר היום (רביעי) לביתו, הזירה בה בוצע הרצח, ללא תנאים מגבילים, כך קבעה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד עמית מררי. בהודעה שנמסרה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע צוין, כי ההחלטה התקבלה "נוכח נסיבותיו החריגות, הייחודיות ויוצאות הדופן של המקרה, ובכלל זה הרקע לביצוע העבירה ותוצאותיו הטרגיות, וכן נסיבותיו האישיות של הנאשם".

כחלק מהחלטת המשנה ליועמ"ש שהוגשה לבית המשפט, יופסקו ההליכים המשפטיים נגד האב. בית המשפט קיבל את ההחלטה והורה להפסיק את ההליכים באופן מיידי, כך שהאב צפוי להשתחרר ככל הנראה לביתו, ללא מגבלות. יחד עם זאת, בסמכות היועמ"ש לחדש את ההליכים בתוך חמש שנים, במידה והאב יבצע עבירות פליליות נוספות.

כזכור, ביום רביעי ד' ניסן, מעט לפני חצות, הוזעקו כוחות ההצלה לבית המשפחה בקרית גת, לאחר שדווח על נער כבן 14 שנדקר ונפצע באורח אנוש. זמן  קצר לאחר מכן נאלצו פראמדיקים לקבוע את מותו. המשטרה שפתחה בחקירה, עצרה תוך שעה הקלה את האב בחשד לרצח.

כחודש לאחר מכן הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד האב. בכתב האישום הואשם האב על ידי הפרקליטות ברצח. יחד עם זאת, התבקש בית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.

שבוע קודם לכן, התקבלה בבית המשפט חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי, הקובעת כי האב אינו כשיר לעמוד לדין. לפי חוות הדעת, שהוצגה בדיון שהתקיים בבית המשפט מספר ימים לפני הגשת כתב האישום, האב לא מסוגל לעקוב אחר ההליכים המשפטיים נגדו.

בד בד, הגישה המשטרה לבית המשפט כתב אישום נגד מטפלו של האב. המטפל, בן 38 תושב גוש עציון, ששמו אסור בפרסום, נעצר על ידי חוקרי המשטרה בחשד שהעניק לכאורה טיפול לאב החשוד ברצח ולאנשים נוספים, זאת תוך שהוא מספק להם סמים מסוכנים, ללא כל סמכות. 

מהמשטרה נמסר כי החוקרים שהחלו לאסוף ראיות וממצאים תוך גביית עדויות מאנשים נוספים בהם טיפל לכאורה החשוד, חשפו את דפוס פעולתו, לפיו היה נוהג להשאיר את הסמים המסוכנים מסוג MDMA, על שולחן בו התקיימו המפגשים, אותם היו צורכים המטופלים תוך שמשלמים לחשוד אלפי שקלים.

 

רצח קרית גת הליכים משפטיים הקפאת הליכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד