ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
סערת תלישת הזקן

רבני 'העדה' באזהרה: מי שמכיר את התוקף, שיבוא לעדכן

הקיצוני שתלש את זקנו של הגרא"ד ליטמנוביץ כשהוא עטוף בטלית: ראשי וחברי הבית דין צדק של 'העדה החרדית' פרסמו מכתב מחאה וגינוי נגד הקנאי הקיצוני ודרש והזהירו כי מי שיודע את זהות התוקף ושל משלחיו, ולא מעדכן את הבית דין, "ונשא עוונו, ויחוש מאוד לנפשו"

רבני 'העדה' באזהרה: מי שמכיר את התוקף, שיבוא לעדכן
תפילה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הרוחות בירושלים עדיין סוערות: ראשי וחברי הבית דין צדק של 'העדה החרדית' פרסמו הערב (חמישי) מכתב מחאה וגינוי נגד הקנאי הקיצוני שתקף את רב ועד השמיטה של 'העדה החרדית' הגאון רבי אברהם דוב ליטמנוביץ ותלש חלק מזקנו, זאת במסגרת מאבק שמנהלים נגדו גורמים קיצוניים במאה שערים עקב הוראות שסותרות את משנתם הקיצונית.

במכתב החריף שפורסם הערב, ועליו חתמו גם הראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך והגאב"ד רבי טוביה וייס - הזהירו הרבנים כי מי שיודע את זהות התוקף ושל משלחיו, ולא מעדכן את הבית דין, "ונשא עוונו, ויחוש מאוד לנפשו".

"אוי לנו שכך עלתה בימינו", נכתב בראש המכתב, "בחדרה גדולה ובאב רב שמענו אודות המקרה המזעזע כל לב אשר בני בליעל הרימו יד על רב ופוסק מורה הוראה בישראל שליט"א בעת עומדו על משמרתו בבית ההוראה בפעיה"ק. ומחובתנו למחות על כבוד תלמיד חכם בעל הוראה, ואנו מוחים נמרצות על כך".

"אוי לאוזניים שכך שומעות ואוי לדור שכך עלתה בימיו אשר כבוד התורה וגדוליה מושפל עד עפר רח"ל", הוסיפו לכתוב.

"ואנו מזהירים בכוח תורתנו הקדושה כי על העושה העוול או כל מי שיודע מי הוא בן הבליעל ומשלחיו חייב להודיע להביד"צ ואם לא יגיד ונשא עוונו, ויחוש מאוד לנפשו"", לשון המכתב והאזהרה.

כזכור, אתמול דווח ב'בחדרי חרדים' על הסערה בחוגי העדה החרדית בירושלים, כאשר הגאון רבי אברהם דוב ליטמנוביץ, מו"ץ 'העדה החרדית' ומחשובי הרבנים בירושלים, הרגיש את נחת זרועם של מספר קיצונים מקומיים לאחר שאלה תלשו חלק מזקנו. תקיפת המו"ץ באה בעקבות סערה סביב כשרות סינון המים במקווה הירושלמי הנודע.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב ליטמנוביץ, המשמש גם כרב ועד השמיטה של 'העדה החרדית', מותקף בשבועות האחרונים על ידי קיצונים בגלל אחריותו בשני מישורים: הכשרת המקוואות בבנייני זופניק עם מסנן שהוא מכשיר, והם, הקיצונים, מחתימים כנגדו על מכתבים מהרבנים. בנוסף הם תוקפים אותו ומציגים דרישה תקיפה לתבוע שיתנו בשנת השמיטה שחת לבהמות עם חומרות מסוימות.

אתמול בבוקר, בעת שהגיע לבית הוראה מנחת יצחק ברחוב ישעיהו בירושלים, הותקף הגאון רבי אברהם דוב ליטמנוביץ על ידי קיצוני עטוף בטלית ואף תלש חלק מזקנו נתלש והוא נמלט מהמקום. נכון לשעה זו, אין פרטים על זהות התוקף הקיצוני שכן הוא היה עטוף בטלית.

העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד