ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ברקע המתקפות

בנט שוחח עם הרמטכ"ל ומגבה את צה"ל: "במקום שיש קרב, יש שגיאות"

ראש הממשלה שוחח הערב עם הרמטכ"ל, אביב כוכבי, ועם בכירי פיקוד הדרום, ברקע המתקפה נגד צה"ל בעקבות תחקיר מותו של הלוחם בראל הי"ד | "מפוליטיקאים ואנשי ציבור אני מצפה לא לגעת בצה"ל ובמפקדיו. הגיבוי שלי למפקדי צה"ל הוא מלא ומוחלט", אמר ראש הממשלה בנט

בנט שוחח עם הרמטכ"ל ומגבה את צה"ל: "במקום שיש קרב, יש שגיאות"
נפתלי בנט בשיחה עם אביב כוכבי צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בעקבות המתקפות על צה"ל, ברקע מותו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי הי"ד, ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח הערב (מוצ"ש), עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי ועם בכירי פיקוד דרום. בנט אמר למפקדים כי הוא מגבה אותם באופן מלא למול המתקפות מצד אזרחים ופוליטיקאים.

בשיחה עם ראש הממשלה השתתפו מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני ועם אל"מ יואב ברונר, מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה במהלך האירוע המבצעי בו נהרג לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי הי"ד.

משלת ראש הממשלה נמסר כי בנט שוחח עם הקצינים נוכח אירועי הימים האחרונים, בתוך כך השיח הציבורי כלפי צה"ל ומפקדיו. "אני רוצה שאתם תדעו, ויידעו כל לובשי המדים - הגיבוי שלי למפקדי צה"ל הוא מלא ומוחלט", אמר ראש הממשלה לקצינים. "במקום שבו יש קרב, יש גם שגיאות, ולפעמים הן טראגיות"

בנט הוסיף: "אני מעריך מאוד את מסירות הנפש של מפקדי צה"ל ואת ההקרבה האישית העצומה שלהם למען ביטחון המדינה. שברון הלב של העם כולו על נפילתו של בראל חדריה שמואלי ז"ל הוא עצום. בראל נפל בהגנה על עמו ועל מדינתו. הוא מצטרף לטובים שבנו, אשר מאז קום המדינה מסרו את נפשם כדי לקיימה ולשמור עליה".

בנט התייחס גם למתקפות מצד בני משפחתו של הלוחם. "למשפחה מותר הכל. תפקידנו הוא לתת תשובות, להקשיב ולחבק", אמר בנט. "מפוליטיקאים ואנשי ציבור אני מצפה לא לגעת בצה"ל ובמפקדיו. אין לנו צה"ל אחר. אני מבקש מכם כעת, אתם שנמצאים שם בחזית, להתמלא בכוחות ולהסתכל בעיניים לאתגרים בשטח.

"אנחנו סומכים עליכם ומגבים אתכם. אני רוצה לאחל לכם, ולכל אנשינו שעומדים על המשמר, בכל הגבולות, בסדיר ובמילואים, שבוע טוב ושנה טובה", סיים בנט.

מוקדם יותר שיגר הרמטכ"ל איגרת ללוחמי צה"ל, שבה התייחס גם הוא למותו של שמואלי הי"ד ולביקורת שהגיעה בעקבות כך. "מצבי לחימה מאופיינים בערפל קרב ובנסיבות משתנות, וההחלטות לרוב מתקבלות בחוסר ודאות ובפרק זמן קצר, לכן לעולם יתכנו שגיאות, ואלו לדאבון הלב עלולות להוביל לנפגעים ולהרוגים", כתב כוכבי לחיילים.

הוא הוסיף כי "אין תפקיד ואין מקצוע שלא נעשות בו טעויות, ובלחימה מול אויב במיוחד", הדגיש הרמטכ"ל. "אין מפקד שלא שגה ומפקדים רבים איבדו חיילים שהם אוהבים והם נושאים אותם עימם כל חייהם. חובתנו לתחקר באופן נוקב, להגיע לחקר האמת ולהפיק לקחים, אבל על טעויות בשיקול דעת בשדה הקרב לא מאשימים ולא מענישים".

"חברה שלא תגבה את חייליה ומפקדיה גם כשטעו, תגלה שאין מי שיילחם עבורה", נכתב באיגרת, "הנכונות לשאת באבדות היא תנאי לחוסן לאומי, והחוסן הוא תנאי להמשך הקיום. מפקדים וחיילים - אני מגבה אתכם באופן מלא. המשיכו ליזום ולקחת אחריות, להעז ולשאת בתוצאות"

"הגיבוי שאנו מעניקים לכם מבטא בראש ובראשונה גיבוי לשיטת הפיקוד והמנהיגות בצה"ל. לא נשנה אותה, נחזק אותה. זה לא רק עניין של צה"ל, זה עניין של מדינת ישראל ובמרכזו השאלה אילו מפקדים היא רוצה - מעיזים ויוזמים או מתגוננים והססנים. היו נועזים".

 

בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד