י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מה היא עברה?"

השאלות המטרידות סביב מותה הטראגי של חיה פריימן ע"ה

מספר שאלות מטרידות עלו במהלך היממה האחרונה סביב קבורתה המסתורית של חיה פריימן ע"ה: מה הייתה סיבת המוות? איזו אישה הוחלפה בחיה פריימן ע"ה? מי זיהה את הגופה? אילו תרופות היא קיבלה? ואיך הסבתא הגיעה לבית האבות 'וותיקים'? | גופתה הוצאה והובאה לאבו כביר

השאלות המטרידות סביב מותה הטראגי של חיה פריימן ע"ה
חברא קדישא תל אביב צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

משפחתה של חיה פריימן ע"ה, הקשישה בת ה-86 שהלכה לעולמה ונקברה ללא ידיעת משפחתה, מתכוונת להגיש מחר (שני) לבית משפט השלום בבאר שבע בקשה לנתיחת גופתה. פריימן ע"ה שהתה שנתיים בבית אבות 'נאות אבי' באשקלון, לפני כשבוע הועברה למרכז הסיעודי "ותיקים" בבני ברק, ושם מצאה את מותה - אך עקב טעות בזיהוי חשבו אותה לאישה אחרת, והיא נקברה בבית העלמין בבאר שבע תחת שם אחר, כאשר דבר פטירתה נודע למשפחתה רק כעבור שלושה ימים.

מספר שאלות מטרידות עלו במהלך היממה האחרונה, ובעקבותיהן כבר הודיע משרד הבריאות כי ועדת בדיקה מטעמו תבחן את המקרה חמור והמצער.

מה הייתה סיבת המוות?

בני משפחתה של חיה ע"ה טוענים כי הם קיבלו תמונה של הסבתא לפני הקבורה, וזיהו חבלה עליה. לדברי אחת מבני המשפחה, "ראינו חבלה סגולה באוזן, ממש מכה".

גורם בבית האבות 'ותיקים' ששוחח עם 'בחדרי חרדים' התייחס לטענות המשפחה וטען כי "סיבת המוות היא קורונה. המנוחה נמצאה במיטתה ללא רוח חיים".

אותו גורם הכחיש את הטענה על חבלה שזוהתה על גופת הנפטרת ואמר כי "לא היו שום סימני חבלה".

איזו אישה הוחלפה בחיה פריימן ע"ה?

טענה נוספת שהעלה אליאן פיטוסי, נכדה של חיה פריימן ע"ה הייתה כי הצוות שנשלח מבית האבות 'ותיקים' לבית אמה, טען כי "משפחה אחרת עשתה לה לוויה, מכיוון שחשבו שזאת אמא/סבתא שלהם".

יום לאחר מכן, "הסיפור פשוט השתנה. נאמר לנו שהדיירת שאיתה קרה 'הבלבול' בכלל ערירית, ללא משפחה וילדים, טען הנכד.

מי זיהה את הגופה?

הנכד אליאן טען כי כששאלו את צוות בית האבות: "מי זיהה את הגופה?" - הם לא קיבלו תשובה. "אנחנו בקשר עם משרד הבריאות שלא מספק תשובות וגם כאשר אמרנו שמשהו פה לא נראה לנו ואנחנו רוצים לבצע נתיחה של אחרי מוות ,כי אנחנו כבר לא מאמינים פה לשום מילה - נאמר לנו שזה אפשרי, אך רוב הסיכויים שלא נוכל לקבל מידע נכון, מכיוון שעבר הרבה זמן מאז שהגופה נקברה. אנחנו מרגישים שפשוט משקרים אותנו בלי סוף, אין לנו שום תשובה לגבי מה קרה לסבתי וזה שורף לנו את הנשמה לדעת מה היא אולי עברה", סיפר אליאן.

אילו תרופות היא קיבלה?

במשפחה חוששים כי ייתכן שהסבתא קיבלה תרופות לא נכונות במהלך הימים שהיא שהתה בבית האבות 'וותיקים'. "אנחנו רוצים לדעת גם אם היא קיבלה תרופות אחרות. אישה בת 86 שמקוטלגת כמישהי אחרת, יכול להיות שהיא בעצם קיבלה תרופות אחרות. הכול עובר בראש במצב הזה", אמר אליאן בראיון ל'חדשות 13'.

איך הסבתא הגיעה לבית האבות 'וותיקים'?

קיימת מחלוקת האם חיה פריימן הגיעה עם צמיד עם פרטים לא נכונים לבני ברק מאשקלון או שהטעות בזיהוי נעשתה בבני ברק. ב'וותיקים' טוענים כי פריימן הגיעה מאשקלון עם צמיד עם פרטים שאינם שלה, מה שגרם לטעות בזיהוי. בבית האבות 'נאות אבי' באשקלון טוענים כי "הדיירת הועברה אליהם במצב טוב, כשהיא מתויגת עם על המידע הנדרש ותוך פחות מ 48 שעות הדיירת מצאה את מותה וזאת לאחר שגם תויגה בטעות על ידי מרכז ותיקים. הדיירים כולם פונו למרכז ותיקים כשהם כולם מתויגים כהלכה".

מעמותת מגיני בתי"ה נמסר כי היא "רואה בחומרה את האירוע ואינה מופתעת מהתרחשותה. הרחקת המשפחות מדיירי בתי האבות יוצרת קרקע פורייה להצמחת אירועי הזנחה טיפולית, רשלנות וטעויות. אחרי שנה וחצי של התמודדות עם אתגרי הקורונה משרד הבריאות כבר היה צריך להסיק שניתוק הדייר ובידודו מהמשפחה פוגעת בגופו ובנפשו. על כן יש לנהוג כבתי החולים המאפשרים ביקורים גם במהלך אשפוז קורונה במתכונת הראויה".

בתוך כך, גופת הנפטרת חיה פריימן הובאה הערב למכון לרפואה משפטית באבו כביר, על ידי מתנדבי זק"א ת"א, שפעלו להוצאתה מקברה בבאר שבע.

 

 

קורונה בית אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד