כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כמו סרט הוליוודי

המצוד נמשך: מחדלים חמורים סייעו למחבלים המסוכנים להימלט מהכלא

ככל שחולפות השעות מתבררים המחדלים הקשים שסייעו לששת המחבלים המסוכנים להימלט באישון לילה מכלא גלבוע | הפעילות החריגה שלא זוהתה והמערכת לשיבוש שיחות שלא הופעלה | במערכת הביטחון חוששים כי המחבלים ינסו לבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל | נמשך המצוד

המצוד נמשך: מחדלים חמורים סייעו למחבלים המסוכנים להימלט מהכלא
כלא גלבוע/היציאה מהמנהרה צילום: פלאש 90

שעות ארוכות אחרי שנמלטו - ששת המחבלים טרם נתפסו: כוחות הביטחון מגבירים בשעות האחרונות את המצוד אחר האסירים הביטחוניים שהצליחו להימלט במהלך הלילה (בין ראשון לשני) מכלא גלבוע בצפון באמצעות מנהרה, כשבמקביל מתבררים עוד ועוד מחדלים שהעניקו למחבלים המסוכנים את מרווח הפעולה, לו הם היו זקוקים במטרה לברוח מהכלא השמור ביותר במדינה.

גורמים בשב"ס הסבירו כי לא מדובר במנהרה שנחפרה אלא כשל במבנה התא, אולם מתווה הפיר שהתגלה מחוץ לכותלי הכלא לא מותיר מקום לספק, כי היה צורך בחפירה מקצועית, שדרשה פעולות הנדסיות וזמן רב. כעת, נשאלת השאלה, כיצד אף אחד מהמפקדים או מהסוהרים לא הבחין בהתרחשות החריגה בתוך התא בו שהה אחד האסירים המסוכנים ביותר.

יחד עם זאת, למרות שהותקנה בכלא מערכת מיוחדת לחסימת שיחות שעלותה כסף רב, מה שהיה יכול למנוע מהמחבלים ליצור קשר עם גורמים מבחוץ ולתכנן את הבריחה, היא מעולם לא הופעלה. בד בבד נבדק האם גורמים שונים בתוך הכלא סייעו לחולייה להימלט.

הדיווח הראשוני על התקרית החמורה הגיע לראשונה למשטרה מעט לפני השעה 02:00, אז דיווח נהג מונית כי הוא מזהה דמויות חשודות שרצות בשדה באזור. בשעה 02:15 עדכנה המשטרה את בית הכלא שהחל בספירת המלאי של האסירים. סמוך לשעה 03:15 החל להתברר גודל המחדל כאשר התגלה שהאסירים חסרים.

• מחדל חמור: 6 אסירים ביטחוניים נמלטו מכלא גלבוע באמצעות מנהרה

• תיעוד המנהרה ממנה נמלטו האסירים הביטחוניים

בד בבד, במערכת הביטחון חוששים מפני אפשרות כי המחבלים ינסו לבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל. בעקבות כך, המשטרה תתגבר כוחות באזורים הומי אדם.

כפי שדווח, האסירים שנמלטו הם מונדאל אינפיעאת (ג'יהאד אסלאמי) האחים מחמד עארידה ומוחמד עארידה (ג'יהאד אסלאמי), זכריה זביידי (פת"ח), לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין ומי שעמד מאחורי רצח ישראלים רבים בפיגועים שיזם, יעקוב קדארי (ג'יהאד אסלאמי) ואיהם כמאמגי (ג'יהאד אסלאמי).

מוקדם יותר היום התייחס מפקד מחוז הצפון בשב"ס, גונדר אריק יעקב, לבריחת האסירים וטען כי המנהרה לא נחפרה על ידי האסירים. "ממה שאנחנו מזהים כרגע במבט הראשוני אל תוך מנהרת הבריחה", אמר, "יש כשל במבנה התאים שנמצאים על בסיס כלונסאות. מתחתיהם היה חלל שהאסירים כפי הנראה ניצלו".

לדבריו, "תרחיש הבריחה מהכלא הוא אפשרי. כמובן שיש כאן מה לתחקר וללמוד כדי שאירוע כזה לא יקרה שוב. במקביל למצוד אנחנו מנהלים מאמץ לפינוי יתר האסירים מכלא גלבוע ופיזורם לבתי סוהר ביטחוניים אחרים במטרה לעמוד על הכשלים שהתרחשו באגף".

 

בריחה שב"ס אסירים ביטחוניים מחבלים בריחת אסירים בריחת האסירים מכלא גלבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד