ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
באישור ליברמן

ההטבה שיקבלו אלפי פלסטינים: "לקרוא ולא להאמין"

שר הבריאות ניצן הורביץ חתם על תקנה שמיטיבה עם אלפי פלסטינים שנשואים לתושבים ישראלים ותחסוך להם אלפי שקלים | בן-גביר: "מדובר בביזיון נוסף של הממשלה"

ההטבה שיקבלו אלפי פלסטינים: "לקרוא ולא להאמין"
מעבר פלסטינים בבית לחם צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

שר הבריאות ניצן הורביץ אישר אתמול (ראשון) תקנות שמשוות בין בני זוג של אזרחים ישראלים לבין בני זוג של תושבים ישראלים, תקנות שישפיעו בעיקר על פלסטינים שמתגוררים בשטח של ישראל.

על פי התקנות, פלסטינים שנישאו לתושבים ישראלים ידרשו לשלם 285 שקל כל חודש במשך שישה חודשים לפני קבלת זכאות לביטוח בריאות, כמו פלסטינים שנישאו לאזרחים ישראלים. בעבר, הפלסטינים שנישאו לתושבים ישראלים היו צריכים לשלם את אותו סכום כל חודש במשך 27 חודשים.

כיום, על פי הערכות במשרד הבריאות, יש כ-7,000 פלסטינים שנשואים לתושבים ישראלים, שהתקנות החדשות ישפיעו עליהם ויוכלו לחסוך אלפי שקלים.

"זה צעד חשוב כדי להרחיב את הנגישות לבריאות לכל מי ששוהה בישראל, צעד חשוב וצודק לקידום זכויות האדם ולקידום חזון השוויון בבריאות", אמר הורביץ. "התקנות האלה מורידות חסם כלכלי קשה שעמד בפני האנשים האלה ושבגללו רבים מהם נמנעו מלהירשם לביטוח בריאות".

יו"ר 'עוצמה יהודית' חה"כ איתמר בן-גביר תקף את התקנות: "לקרוא ולא להאמין. הממשלה רוצה להכניס את היד לכיס האזרחים שנאנקים ממצב השירות הרפואי, תחת המצוקה התקציבית בבתי החולים ומעבירה לתושבי הרש"פ. מדובר בביזיון נוסף של הממשלה הרעה, השותפה לתומכי הטרור שמשפיעים עליה לרעה".

ניצן הורביץ הרשות הפלסטינית איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד