י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרטים חדשים

בקשת המקלט של החרדי הקיצוני: סירב לדבר עברית בביהמ"ש

אחרי שההחלטה בעניינו נדחתה - עורכי דינו של החרדי הקיצוני המבקש מקלט מדיני בבריטניה חושפים את הסיבה האמיתית: "לא מסכים לדבר בשפה של הציונים" | מחוץ לאולם בית המשפט הפגינו פעילים פרו פלסטינים התומכים בצעיר החרדי. ההחלטה בעניינו תתקבל בחודש הבא

חרדים מניפים דגל פלסטין במא"ש, ארכיון
חרדים מניפים דגל פלסטין במא"ש, ארכיון

החרדי הקיצוני המבקש מקלט מדיני בבריטניה, סירב לדבר בשפה העברית באולם בית המשפט ולכן ההחלטה בעניינו נדחתה. כך עדכנו אתמול עורכי דינו של הצעיר החרדי. שלשום דווח כי ההחלטה נדחתה לחודש הבא, עקב כך שבדיון לא נכח מתורגמן ביידיש. "אני לא מסכים לדבר בשפה של הציונים", אמר הצעיר החרדי.

"הוא מעדיף מסיבות פוליטיות שלא להשתמש בשפה הרשמית של ישראל", הסביר אחד מעורכי דינו. בית המשפט קבע כי בעקבות סירובו לדבר בשפה העברית, ההחלטה תידחה לדיון הבא. במקביל, מחוץ לאולם בית המשפט בנמצ'סטר הפגינו מספר פעילי זכויות אדם פרו פלסטיניים, לצד חרדים קיצוניים שהגיעו להזדהות עם הצעיר.

כפי שדווח בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', הצעיר, תלמיד ישיבה ישראלי, הגיש בקשה למקלט מדיני בבריטניה, אולם זו נדחתה על הסף על ידי משרד הפנים. כעת הוא מערער על כך לבית המשפט. עורכי דינו סבורים כי דעותיו האישיות, כולל סירובו להתגייס לצה"ל, יגרמו למעצרו אם יחזור לישראל.

בבקשת הערעור שהגיש החרדי הקיצוני, כיום בן 21, הוא טוען כי נעצר והוכה על ידי המשטרה כשהיה בן 17 בלבד, במהלך הפגנה שהתקיימה בירושלים נגד גיוס לצה"ל. לטענת עורכי דינו, הוא הוכה והותז עליו בואש. בשנת 2017 הוא נמלט לבריטניה בעוד שבישראל מתנהל נגדו ההליך הפלילי במקביל להליך הצבאי בגין אי התייצבותו.

בדיון שהתקיים בבית המשפט במנצ'סטר אמר הצעיר כי הוא "מעדיף "למות ולא להתגייס לצבא הכובש". משרד הפנים דחה את בקשתו למקלט מדיני, מאחר וישראל לא נמצאת ברשימת המדינות מסוכנות. הצעיר ערער, וכאמור הדיון נדחה לחודש אוקטובר.

• חרדי קיצוני מבקש מקלט בבריטניה: "נרדף בשל דעותיו"

• המתורגמן ליידיש נעדר - וההחלטה נדחתה: "מעדיף למות ולא להתגייס"

עורכי הדין של הצעיר החרדי אמרו לכלי תקשורת ערביים בבריטניה, כי לאחר הדיון הם ביקשו מתורגמן ביידיש. "הצעיר מדבר עברית מושלמת, אך הוא מעדיף מסיבות פוליטיות שלא להשתמש בשפה הרשמית של ישראל". עורכי הדין הוסיפו כי מאחר ובבית המשפט נכח מתורגמן דובר עברית, הדיון נדחה. 

"חלק מרכזי של הלקוח שלנו שהוא לא ידבר עברית מודרנית כי היא אומצה על ידי ישראל כשפה קולוניאלית כדי לבטל את העם הפלסטיני הילידי", אמר לבית המשפט עורך דינו. "זה מאכזב שלמרות היותו מודע לעמדת הלקוח שלנו, בית המשפט ניסה להמשיך את הדיון בהיעדר מתורגמן ביידיש, כי חשב שהלקוח שלנו יתפשר על עקרונותיו".

בשם הצעיר החרדי הוגשה הצהרה, שבה נאמר כי "אם יגויס, הוא יהיה חלק מגדוד נצח יהודה, יחידת חי"ר חרדית בחטיבת כפיר המפקחת על מחסומים בגדה המערבית הכבושה". עורכי דינו של הצעיר סיפרו לתקשורת הערבית, כי "הוא השתתף במחאות שלוות נגד הציונות וגיוס חרדים בזמן שחי בישראל. לאחר מעצרו, לדבריהם, הוא הותקף מילולית ופיזית בזמן שהוחזק במעצר.

אחד מעורכי הדין המטפל במקרה, אמר כי "תוצאה חיובית עשויה להוות תקדים חשוב לא רק ליהודים ישראלים אנטי ציוניים, אלא גם למבקשי מקלט פלסטינים. למרות שהפלסטינים קיבלו מעמד של פליטים בבריטניה, טענות כאלה התמקדו בנושאים בתוך החברה הפלסטינית, כמו רדיפה מצד חמאס, ולא דיכוי מצד משטר האפרטהייד של ישראל", אמר.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית בבריטניה, במהלך הניסיון להיכנס לבית המשפט, "החרדי הוטרד והופחד על ידי אדם תומך ישראל שניסה לצלם אותו", כך טענו פעילים פרו פלסטינים. "כשהבנו מה קורה, יצרנו קיר דגלים פלסטיני סביב המתנגד המצפוני כדי להגן על זהותו", אמר דובר מטעם ארגון 'סולידריות למען פלסטין' מחוץ לבית המשפט.

 

חרדים קיצוניים בריטניה מקלט מדיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד