כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התאונה הקטלנית בגליל

51 הרשעות לנהג האוטובוס שנהרג; האב התעורר וגילה את הזוועה

חקירה ראשונית של התאונה המחרידה שהתרחשה אתמול סמוך לחורפיש בגליל שופכת אור על רגעי האסון | הבוקר, בבית החולים רמב"ם בחיפה, התעורר אב המשפחה שאשתו ושלושת ילדיו נהרגו במקום | בבתי החולים עדיין מאושפזים חלק מחניכי 'בני עקיבא' שהיו על האוטובוס שהתהפך 

51 הרשעות לנהג האוטובוס שנהרג; האב התעורר וגילה את הזוועה
זירת התאונה צילום: דוד כהן, פלאש 90

לנהג האוטובוס שנהרג בתאונה הקטלנית שהתרחשה אתמול (רביעי) בכביש 89 סמוך לחורפיש שבגליל העליון, היו 51 הרשעות קודמות בגין עבירות תנועה שביצע במהלך השנים. כך עולה מחקירה של בוחני התנועה מהמחוז הצפוני של המשטרה. גם הבוקר נמשכת חקירת התאונה בה נהרגו ארבעת בני משפחת בן אלי ונהג האוטובוס אשר בסון.

ככל שנמשכת החקירה, מתבררים פרטים נוספים באשר לרגעי התאונה הקטלנית. החקירה שנערכה עד כה העלתה כי האוטובוס שבו נסעו עשרות מחניכי תנועת בני עקיבא ששבו מ"מסע סוכות", פגע ברכב המסחרי לאחר שסטה מנתיבו. כתוצאה מכך פגע האוטובוס ברכב פרטי ובמונית שבה נסעו בני משפחת בן אלי - והתהפך.

הבוקר, לראשונה מאז התאונה, אב המשפחה ראובן בן אלי התעורר בבית החולים והרופאים עדכנו אותו כי אשתו מורן ושלושת ילדיו נהרגו בתאונה. מצבו מוגדר בינוני עד קשה. בבתי החולים בצפון עדיין מאושפזים כ-30 מהנפגעים, חלקם חניכי 'בני עקיבא' שהיו על האוטובוס שהתהפך.

כפי שדווח אתמול, ארבעה, מתוך חמשת ההרוגים בתאונה הם בני משפחה אחת ממעלות תרשיחא: האם מורן בן אלי בת ה-35, והבנים דקל בן ה-15 וליאם בן ה-11 וכן הבת אנאל בת ה-5. ההרוג החמישי הוא נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה - אשר בסון, בן ה-76 מקריית ים. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. ההלוויות של הרוגי התאונה צפויות להתקיים היום בסביבות השעה 15:00 בבית העלמין הישן במעלות.

עיריית מעלות תרשיחא פרסמה אתמול הודעת אבל בעקבות האסון שבה נכתב: "איזה אסון נוראי. תושבי העיר מעלות תרשיחא, ראש העיר, סגניו, חברי מועצת העיר, מנכ״ל העירייה ועובדי העירייה, המומים ומזועזעים עד עמקי נשמתם מהטרגדיה הבלתי נתפסת ומהאסון הקשה והנורא שפקד את עירנו. משפחה שלמה- משפחת בן אלי, בת העיר מעלות תרשיחא נלקחה מאיתנו בחטף כתוצאה מתאונת דרכים, אכזרית, קטלנית והרת אסון".

"צוותים של אגפי הרווחה והחינוך של העירייה - עו"סים ופסיכולוגיים של השרות הפסיכולוגי החינוכי כבר פועלים בשטח ונמצאים בקשר רציף מול בני המשפחה ונציגיה", נמסר מהעירייה.

גם בקריית ים, בה התגורר הנהג, קיבלו בהלם את הבשורה הקשה. הנהג, שהסיע את חניכי בני עקיבא, נהרג כשהאוטובוס התהפך על צדו והוא נלכד מתחתיו. במשך שעה ארוכה עמלו הכבאים מתחנת הגליל המרכזי (כרמיאל) על הרמת האוטובוס על מנת לחלץ את גופתו. ראש העיר קריית ים, דוד אבן צור, פרסם הודעה לאחר היוודע דבר מותו של בסון: "אני משתתף בצערה העמוק והקשה של משפחת בסון היקרה, אשר איבדה היום את אב המשפחה אשר בתאונה האיומה בכביש 89".

 

 

 

 

תאונת דרכים חורפיש עבירות תנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד