י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הפסדים קשים מאוד"

בעלי עסקים קורסים ומספרים: "וידוא הריגה"

לקראת ביטול התו הירוק למאות אלפי ישראלים שלא התחסנו במנת ה'בוסטר', העסקים חוששים מקריסה: "אנשים פשוט לא יבואו" | חלקם מטילים את האחריות על הממשלה: "הם לא מוצאים פיתרון"

בעלי עסקים קורסים ומספרים: "וידוא הריגה"
אילוסטרציה צילום: pexels

מעל לשנה וחצי קשים עברו על בעלי העסקים במדינת ישראל. וכעת, למרות שישראל היא המדינה הראשונה שמחסנת בחיסון השלישי נגד הקורונה, הם שוב חוששים מקריסה.

מצד אחד הממשלה מתגאה, יש שיגידו בצדק, שלמרות התחלואה היא לא הטילה כמעט הגבלות משמעותיות ואפילו לא סגר בתקופת החגים. אך בעלי העסקים נשמעים קצת אחרת, ובעיקר מספרים על סבל שהם חווים כתוצאה מהתו הירוק שמוביל לכך שרבים מלקוחותיהם לא מגיעים.

החשש החדש מפני ההנחיה החדשה כי החל מיום ראשון הקרוב יבוטל התו הירוק למאות אלפי ישראלים שאומנם התחסנו פעמיים, אך לא בבוסטר - הנחיה שעלולה לגרוע מאוד לקוחות שלא יגיעו.

"עכשיו אנחנו נהיה שוב באותו מצב שבו אנחנו משמשים כפקחים, וזה גם יפגע לנו בהכנסות", טען שלומי אלקיים, הבעלים של חנות הצעצועים 'עידן אלפיים' בשדרות ובנתיבות בשיחה עם אתר 'וואלה', "צריך פתרון יצרתי שלא יפגע בבעלי העסקים ולא בלוקחות".

גם שמעון אלחרט, הבעלים של 'קפה גרג' בשדרות, הצטרף לדבריו של אלקיים: "הממשלה לא מוצאת פתרון למגיפה ואנחנו בעלי המסעדות והעסקים בקושי שורדים". הוא המשיך ואמר: "גם ככה אנחנו בתקופת הקורונה המסעדנים נפגעו קשה, ועכשיו התו השלישי יעשה לנו וידוא הריגה למסעדה".

דודו לוגסי, הבעלים והשף של מסעדת 'לה פסטריה' בנתיבות, אמר כי המהלך יסב פגיעה לענף. "התו הירוק של החיסון השלישי יפגע קשות בבעלי המסעדות. לא יגיעו אנשים וכמובן שלא נכניס כאלה בלי חיסון שלישי. זה יגרום לנזק כלכלי כבד. חייבים למצוא פתרון אחר", הדגיש לוגסי.

"עכשיו לא יהיה ניתן גם להושיב בעלי חיסון שני בחצר המסעדה", המשיך בכאב. "אנשים פשוט לא יובאו ולנו יהיו הפסדים קשים מאוד. גם ככה הקורונה פגעה קשה במסעדנים, עכשיו יהיה הרבה יותר קשה ונזקים כלכליים גדולים יותר".

בעלי עסקים קורונה התו הירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד