א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מפחיתה את מקרי המוות

יש תקווה: תרופה חדשה לחולי קורונה שלא התחסנו

ניסוי חדש: תרופה למניעת תחלואה קשה בקרב חולי הקורונה של חברת 'מרק' מציג תוצאות מעודדות "בשל שיעור היעילות הגבוה הפסיקו את הניסוי בטרם הושלם" | בהודעת החברה לא צוין לאילו אוכלוסיות התרופה מכוונת, אך הניסוי נערך על כאלו שאינם מחוסנים

יש תקווה: תרופה חדשה לחולי קורונה שלא התחסנו
תרופות בחורף צילום: pixsabay

בשבוע האחרון נכנסה לשימוש בישראל התרופה "רג'נרון", שמטרתה למנוע את החרפת הקורונה בקרב חולי קורונה שמוגדרים במצב קל-בינוני, ובעלי סיכון גבוה לחלות במצב קשה. במקביל לכניסת התרופה לשימוש פרסמה ביום שישי חברה תרופות נוספת בשם 'מרק' על ניסוי בתרופה דומה.

על פי החברה האמריקאית - גרמנית, הנתונים הראשוניים מהניסוי שערכה מציגים כי נטילת התרופה הפחיתה בחצי את מספר האשפוזים ומקרי המוות בקרב מי שקיבלו אותה בטווח של עד 5 ימים מהופעת התסמינים.

על פי החברה כך עבד הניסוי: 775 האנשים שהשתתפו בו נחלקו לקבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת שחבריה קיבלו פלצבו. בקבוצה הראשונה עמד שיעור האשפוז של המשתתפים על שבעה אחוזים, ולא נרשמו מקרי מוות בכלל. בקבוצת הביקורת שיעור האשפוז היה 14%, ושמונה מהחולים מתו.

בתוך כך, החברה לא ציינה לאילו אוכלוסיות מיועד הטיפול בתרופה, אך הניסוי כלל חולים בסיכון גבוה שקיבלו את הטיפול בשלב מוקדם יחסית במחלתם. חשוב להדגיש, כל המשתתפים בניסוי היו לא מחוסנים בקבוצות סיכון.

בהודעת החברה האמריקנית - גרמנית נטען כי בשל שיעור היעילות הגבוה ועדת מומחים בלתי תלויה המייעצת לה המליצה להפסיק את הניסוי בטרם הושלם. בחברה מסרו עוד כי פנו ל-FDA וזה תמך בהמלצה זו. עוד נמסר בהודעת החברה כי לא נצפו תופעות לוואי חמורות בקרב מי שקיבלו את התרופה.

תרופה קורונה מוות חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד