כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
רשת הביטחון לחקיקה

המסר שהעביר איימן עודה לממשלת בנט-לפיד

יו"ר 'הרשימה המשותפת' העביר מסר לבכירים בקואליציה כי מפלגתו תתמוך בחוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, שכונה גם "חוק נתניהו" | המסר הועבר יממה אחרי שעבאס הצהיר כי לא יתמוך בחקיקה פרסונלית

המסר שהעביר איימן עודה לממשלת בנט-לפיד
איימן עודה/נפתלי בנט צילום: דוד כהן/גילי יערי, פלאש 90

יו"ר 'הרשימה המשותפת' חבר הכנסת איימן עודה העביר מסר לבכירים בקואליציה, כי מפלגתו תתמוך בחוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. כך דווח ב'חדשות 12'.

המסר מגיע יממה לאחר שיו"ר רע"מ מנסור עבאס, יריבו של עודה, הצהיר כי הוא ומפלגתו אינם מחויבים לתמוך בחוק, שכונה גם כחוק נתניהו. ברע"מ טוענים כי החוק הזה אינו חלק מההסכמים הקואליציוניים עליהם חתמו עם הרכבת הממשלה, ומשכך הם אינם מחויבים לתמוך בו.

לכאורה אין קשר ממשי בין המסר של עודה לקואליציה להודעה של עבאס, אלא שהמתיחות בין השניים יכולה לעלות השערה כי הראשון העביר את המסר כדי לגרום לביטול האיום של עבאס.

לאחרונה דווח על ויכוח בין שרת הפנים איילת שקד לראש הממשלה נפתלי בנט, בנוגע לחוק שימנע מאדם שנושא כתב אישום להרכיב ממשלה, חוק שכונה 'חוק נתניהו', בעיקר בשל העובדה שהוא האדם עם כתבי אישום בעל הסיכויים הגדולים ביותר להרכיב ממשלה.

בעוד שרת הפנים מתנגדת לחוק בחריפות, ראש הממשלה מאשר את קידום החוק, ואף היה בסוד העניינים. עד כה, כאמור, לא נרשם ויכוח חריף בין חברי 'ימינה' מאז השבעת הממשלה, כעת הם יאלצו להתמודד ולנסות להגיע להסכמות.

את החוק שימנע מאדם עם כתבי אישום להרכיב ממשלה מקדם שר המשפטים גדעון סער, שהכריז כי הוא מתכוון להגיש הצעת חוק שתמנע מנשיא מדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אדם שהוגש נגדו כתב אישום, כמו נתניהו, כבר במושב או כנס החורף הקרוב.

איימן עודה ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד