ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
למי תאמינו

מבצע המוסד בעקבות רון ארד: לשכת ראש הממשלה מגיבה ומזימה

לאחר שנפתלי בנט חשף בנאומו בכנסת כי המוסד יצא למבצע מוצלח לאיתור רון ארד, והפרשנים שסדקו בסיפור ראש הממשלה טענו שראש המוסד בעצמו חושב שמדובר ב'מבצע כושל' | לשכת ראש הממשלה מגיבה ומזימה את הציטוטים בתקשורת שהמעיטו בערך המבצע ובתועלתו

מבצע המוסד בעקבות רון ארד: לשכת ראש הממשלה מגיבה ומזימה
אילוסטרציה צילום: unsplash

במהלך נאום שנשא הערב (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט, במסגרת פתיחת מושב החורף, הוא חשף כי אנשי המוסד יצאו בשבועות האחרונים למבצע מיוחד בניסיון לאתר מידע חדש באשר לגורלו של הנווט הישראלי רון ארד שנפל בשבי ב-1986.

"בחודש שעבר, יצאו נשות ואנשי המוסד, למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד", חשף ראש הממשלה ואמר. "זה היה מבצע מורכב, רחב ממדים. זה כל מה שאפשר לומר כרגע". והוסיף: "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד".

אך מי שצינן את דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט הוא הפרשן אמנון אברמוביץ שחשף במהדורת 'חדשות 12' כי ראש המוסד דוד ברנע התייחס למבצע עליו דיבר בנט ואמר בשיח פנימי על הפעולה: "מבצע אמיץ ומורכב - אך כושל".

במקביל פרסם גם הכתב הפוליטי ספי עובדיה ב'חדשות 13' מפי גורם בטחוני בכיר: "בנט עשה שימוש פוליטי בפעולה מבצעית נועזת. המבצע לא פותר לפי שעה את התעלומה ולא מביא לוודאות באשר גורלו".

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את דיווחי העיתונאים ומסרו בהודעה לתקשורת: "המבצע להשגת מודיעין אודות רון ארד היה מבצע מוצלח שבוצע תוך עמידה ביעדים מבצעיים יוצאי דופן".

"להבאת המידע בפני חברי הכנסת והציבור הרחב היה ערך, המבטא את המאמץ והמחויבות הכבירה להשבת בנינו לגבולם, גם שנים ארוכות לאחר שנפלו בשבי האויב". לסיום כתבו בלשכת ראש הממשלה: "כל הפצת מידע אחר הינה שקר וכזב".

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב לכך וכתב: "להבנתי הפרסום היה על דעת ראש המוסד. הפרגון וההכרה במסירות של המוסד להשבת רון ארד בפרט והשבויים והנעדרים בכלל, היתה חשובה לאנשי הארגון, כמו גם הפרגון ללוחמים. עוד נטען שראש המוסד פרסם היום מכתב לעובדי הארגון שבו תאר את המבצע כהצלחה מבצעית גדולה".

רון ארד נפתלי בנט המוסד הישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד