י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות שהכחיש

ארה"ב "בוחנת" טענות נגד הנשיא הנמלט; גנב 169 מיליון דולר

אחרי שנטען כי לקח עמו 169 מיליון דולרים במזומן כאשר נמלט מאימת הטאליבן, נפתחה בדיקה בארה"ב נגד נשיא אפגניסטן לשעבר. כך מסר המפקח הכללי של ארה"ב

ארה"ב "בוחנת" טענות נגד הנשיא הנמלט; גנב 169 מיליון דולר
אשרף גאני צילום: unsplash/ויקיפדיה

המפקח הכללי של ממשלת ארה"ב, ג'ון סופקו, פתח בחקירת שימוש לרעה בכספי סיוע שניתנו לאפגניסטן והודיע כי הוא "בוחן" טענות כי נשיא אפגניסטן לשעבר אשרף גאני ואנשיו גנבו מיליוני דולרים לפני שנמלטו מאפגניסטן אחרי השתלטות טאליבן.

גאני מואשם בגניבת 169 מיליון דולר כשעזב את אפגניסטן כשהטאליבן התקרב לקאבול. עזיבתו הפתאומית אפשרה לטאליבן לכבוש את הבירה האפגנית שבועיים לפני יציאת ארה"ב. "עדיין לא הוכחנו, אך למעשה אנו בוחנים את זה", אמר המפקח הכללי סופקו. "יש טענות, אבל לא רק כלפי הנשיא גאני. יש טענות גם נגד גורמים בכירים במשרד האוצר האפגני, הבנק המרכזי במדינה ועוד מספר משרדים שהסתלקו עם מיליוני דולרים".

כזכור, שגריר אפגניסטן בטג'יקיסטן, מוחמד זהיר אגבר, האשים באוגוסט האחרון את הנשיא הנמלט גאני ב"בגידה" באומה שלו ואמר כי "לקח עמו 169 מיליון דולר", הנשיא לשעבר גאני שנמלט מאפגניסטן, הכחיש את הדברים.

הנשיא לשעבר הסביר כי ניסה למנוע מאפגניסטן להפוך לתימן, גם היא מדינה מפורקת וטען כי הטענות שעזב את המדינה עם סכום כסף גדול הן "חסרות בסיס, ושקריות".

דיווחים קודמים שפרסמה השגרירות הרוסית באפגניסטן, סיפרו כי גאני נמלט עם 169 מיליון דולר במסוק מלא מזומנים וקיבל מקלט בדובאי בגלל "סיבות הומניטריות". לדבריו, אין אמת בטענות שהוא ברח עם 'מזוודות של מזומנים', ואמר שהטענות נובעות כחלק מרדיפה אישית נגדו.

אשרף גאני כאמור ברח מקאבול לאיחוד האמירויות לאחר שהטאליבן הטיל מצור על בירת אפגניסטן. הוא לקח עמו 169 מיליון דולר במזומן. סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי הנשיא ברח מהמדינה "עם ארבע מכוניות ומסוק מלא במזומן", לטענת הרוסים, גאני נאלץ להשאיר חלק מהכסף במנחת המסוקים, כי לא היה מקום במסוק.

אפגניסטן גניבה אשרף גאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד