י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מעצר החשודים ברצח

אחיו של הנעדר ניסים שטרית: "אנחנו מבקשים לדעת היכן הוטמן"

אחיו של ניסים שטרית, שנחטף וככל הנראה נרצח לפני למעלה מ-30 שנה, התייחס היום למעצר החשודים: "מבקשים לדעת איפה אחי הוטמן כדי להביאו לקבורה. מדובר בטרוריסטים. אני מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה לעשות הכול כדי להכריח את העצורים לספר מה עשו עם אחי"

אחיו של הנעדר ניסים שטרית: "אנחנו מבקשים לדעת היכן הוטמן"
הנער ניסים שטרית צילום: מתוך 'רב הנסתר'. באדיבות 'כאן 11'

המשטרה תבקש בשעה הקרובה (ראשון) מבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרם של שלושת החשודים, אנשי קהילת 'שובו בנים' של הרב אליעזר ברלנד, שנעצרו לפנות בוקר בחשד למעורבות בשני מקרי היעדרות ורצח שאירעו באזור ירושלים לפני למעלה מ-30 שנה.

אחיו של הנער ניסים שטרית, שנעדר באותה תקופה ולא אותר עד לימים אלו, סיפר היום כי האח הוכה על ידי אנשי הקהילה בימים שלפני ההיעדרות. "אחי קיבל מכות נוראיות בקהילה של ברלנד", סיפר מאיר שטרית בראיון ל'רשת ב''. "היו שם כמה קבוצות עבריינים שהחליפו בגדים של חילונים בחרדיים והשתמשו באותן שיטות. הוא זיהה את שמותיהם ומסר למשטרה. לא לקח כמה ימים וניסים התנדב למשמר האזרחי כדי שיהיה לו אקדח ביד. יום אחד הוא פגש אחד מהם ברחוב בירושלים, רדף אחריו, הלך למשטרה ואמר – 'הנה, זה אחד מהחוטפים שלי'. הוא נעצר אבל שוחרר. מרגע זה החלו לחצים על ההורים שלי שיבטלו את התלונה ויסגרו את התיק. ניסים נעלם כדי שלא יהיה תובע בתיק על חטיפה".

שטרית טען כי בתקופה שלאחר הרצח, בשנות ה-80, הוא נהג להעביר למשטרה שמות חשודים במעשה. בראיון ל'רשת ב'' הוא אמר כי "לפני 35 שנים כל החומר היה מונח במשטרה על ידי. המשטרה הייתה בכיוונים אחרים לגמרי, לא מאופסת וחיבלה בחקירה. אני הבאתי את השמות והאנשים. אבל קבוצת העבריינים הזו יודעת שאם היא שומרת את הפה מלדבר, המקסימום שאפשר זה להאריך את המעצר. אלה שחטפו והיכו אותו נעצרו ושוחררו".

לדברי האח, "אני לא יודע שהוא נרצח בוודאות. אבא שלי לקה בהתקף לב אחרי שנה, הוא לא עמד בזה. במשך חצי שנה עזבתי הכול, חקרתי והגעתי לממצאים בכוחות עצמי. אנחנו מבקשים לדעת איפה אחי הוטמן כדי להביא אותו לקבורה. מדובר בטרוריסטים. אני מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה לעשות הכול כדי להכריח את העצורים לספר מה עשו עם אחי".

כפי שדווח מוקדם מוקדם יותר היום, שלושת החשודים החרדים כבני 60, שני גברים ואישה, נעצרו לפנות בוקר בירושלים, בחשד שהיו מעורבים בשני מקרי היעדרות ורצח שהתרחשו בעיר לפני כשלושים שנה. מדובר במקרים שעוררו סערה רבה בשנות ה-80 וה-90 ולאחרונה נרשמה התפתחות בחקירתם. בימים האחרונים, ככל שהתפתחה החקירה, הגיעו חוקרי משטרה למספר נקודות באזור הבירה ואספו ממצאים.

אחד המקרים שנמצאים בלב החקירה, היא היעדרותו של הנער החרדי ניסים שטרית בירושלים. שטרית יצא מביתו בשכונת סנהדריה ב-23 בינואר 1986 אך מאז נעלמו עקבותיו. במשך השנים עלו הערכות שונות מה עלה בגורלו, אך ההשערה שהתחזקה היא כי נחטף ונרצח על ידי גורמים חרדים קיצוניים שלא ראו בעין יפה את התנהלותו.

מקרה נוסף הוא רצח אברהם אדרי בשנת 1990. גופתו של אדרי, שעבד בתלמוד תורה, נעדר ואותר ביער רמות על ידי שני אחיו לאחר שנרצח בצורה אכזרית. במהלך השנים עלו כיווני חקירה רבים בהקשר למותו של אדרי ובמשטרה העריכו כי יש קשר בין המקרים.

שובו בנים רצח ירושלים ניסים שטרית פרשת ניקיון כפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד