י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות מקרה שאירע

הח"כית דורשת למנוע גניבת חוקים: "לא ייתכן"

עקב טענתה וטענת האופוזיציה כי חה"כ עידית סילמן "גנבה" לה את החוק אשר עוסק בשירותי גמילה - חברת הכנסת מיכל וולדיגר מ'הציונות הדתית' דורשת מיו"ר ועדת הכנסת לפעול למניעת גניבת חוקים | היא מציעה: "הצע"ח, שטרם עברה או נפלה בקריאה טרומית, תמנע הנחת חוקים דומים או זהים"

הח"כית דורשת למנוע גניבת חוקים: "לא ייתכן"
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ימים בודדים לאחר המקרה שבו יו"ר הקואליציה עידית סילמן "גנבה" לכאורה חוק של חברת הכנסת מיכל וולדיגר מ'הציונות הדתית', האחרונה דורשת הערב (ראשון) מיו"ר ועדת הכנסת למנוע "גניבת" חוקים מכאן ואילך.

במכתב, ששיגרה לחבר הכנסת ניר אורבך, בשבתו כיו"ר ועדת הכנסת, הציעה וולדיגר כי כל הצעת חוק שלא עלתה להצבעה בקריאה טרומית, תמנע הנחת חוקים אחרים אשר דומים לה. בקשתה מגיעה לאחר שבשבוע שעבר היא וחבריה לאופוזיציה טענו כי חה"כ עידית סילמן גנבה את החוק שעוסק בשירותי גמילה שהציעה וולדיגר.

"ישנה תמימות דעים כי חבר כנסת שהגיש הצעת חוק לראשונה, יש לו זכות ראשונים לקדמה במליאת הכנסת ולעלותה לקריאה טרומית", כתבה ותקפה בעקיפין את סילמן: "לא יתכן שהצעת חוק תועתק לפני שלחבר הכנסת, אשר הגישה לכתחילה, ניתנה ההזדמנות לקדמה במליאת הכנסת".

"לפיכך, הצעתי היא כי הצעת חוק חדשה, שאין הצעה דומה או זהה לה, שטרם עברה או נפלה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, תמנע הנחת חוקים דומים או זהים בעיקרם על שולחן הכנסת", הציעה וולדיגר.

כאמור, בשבוע שעבר עבר בקריאה טרומית החוק של עידית סילמן, אשר מעביר את הסמכויות לטיפול בהתמכרויות והענקת שירותי גמילה ממשרד הבריאות לבתי החולים - חוק דומה הוצע על ידי חה"כ מיכל וולדיגר - אך נדחה.

זהו לא העימות הראשון בין השתיים בתקופה האחרונה. יום לפני העברה בטרומית של סילמן, קיימו האחרונה ווולדיגר, באופן נפרד, שני כנסים שונים לכבוד יום המודעות לבריאות הנפש - מה שיצר עימות ביניהן.

עידית סילמן ניר אורבך מיכל וולדיגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד