י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אבידר יקבל את שהובטח?

דיווח: המועמד החדש לתפקיד יו"ר הסוכנות

לאחר שהממשלה לא הצליחה למצוא עדיין מועמד במקומו של שר המודיעין אלעזר שטרן לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, הבוקר מדווח כי שר התפוצות נחמן שי עשוי להתמודד לתפקיד. אם אכן יזכה, אלי אבידר יכול לקחת את תפקיד שר התפוצות ובכך לפתור את הפלונטר

דיווח: המועמד החדש לתפקיד יו"ר הסוכנות
מבנה הסוכנות היהודית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר התפוצות נחמן שי עשוי להתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, זאת בעקבות אי מציאת מועמד מתאים אחר מטעם הממשלה, לאחר ששר המודיעין אלעזר שטרן פרש מהמירוץ עקב פרשת גריסת תלונות החיילים.

לפי הדיווח בעיתון "ישראל היום", גוברים הסיכויים ששי, שהיה בעבר דובר צה"ל ומפקד גלי צה"ל וגם שימש כיו"ר השדולה לחיזוק הקשר עם העם היהודי והשדולה לחיזוק יחסי ארה"ב-ישראל, אכן יחליט לרוץ על התפקיד.

אם אכן יתמודד ואף יזכה, תפקיד שר התפוצות יתפנה, ובממשלה עשויים להציע אותו לאלי אבידר, השר בלי תיק שהיה אמור לקבל את תיק המודיעין אך בסוף התבטל אחרי ששטרן כאמור לא מתמודד.

כזכור, שר החוץ יאיר לפיד פנה לוועדת הבחירה, לאחר שהשר אלעזר שטרן הסיר את מועמדותו. בפנייתו, ביקש לפיד לעכב את בחירת היו"ר הבא, עד למציאת מועמד מוסכם על הממשלה. עקב כך, ניתנה ללפיד ארכה שהסתיימה אתמול בשעות אחר הצהריים, מבלי שזה העביר שם של מועמד חדש.

בוועדת הבחירה המתינו למועמד חדש מכיוונו של לפיד, אבל מאחר שלא הגיעה תשובה משר החוץ, ועדת הבחירה אמורה לקבל החלטה עד לכינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, שצפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב. עם זאת, ייתכן כי הוועדה תסכים לדון באפשרות בחירתו של מועמד חדש, אם יהיה כזה מטעם הממשלה.

הסוכנות היהודית אלי אבידר נחמן שי אלעזר שטרן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד