כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"לא מקובל ולא דרכנו"

חרדי קיצוני השליך את כיפת השוטר הדתי: "תעוף מפה"

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של חרדי קיצוני, שנעצר בחשד שהשליך את כיפתו של שוטר דתי, המשמש כשוטר הקהילתי של שכונת מאה שערים | הוא חשוד כי תקף את השוטר וקרא לו "נאצי" | איש 'העדה החרדית' במהלך הדיון: "זה לא מקובל ולא דרכנו. מי שהולך עם כיפה צריכים לכבד אותו"

הפגנה בירושלים, ארכיון
הפגנה בירושלים, ארכיון צילום: ישי ירושלמי

חרדי קיצוני נעצר אתמול (שלישי) לחקירה, לאחר שבמהלך הפגנה שנערכה ברחוב בר אילן בבירה הוא תקף שוטר. לפי החשד, במהלך מחאה נגד מתווה הרכבת הקלה החשוד השליך כיפתו של שוטר דתי שהיה במקום, וכן דחף וגידף אותו.

למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, בית המשפט השלום בירושלים האריך את מעצרו רק עד למחר. לטענת המשטרה, במהלך ההפגנה החשוד החל לקלל את השוטר, המשמש גם כשוטר הקהילתי של שכונת מאה שערים, בזמן שהאחרון מבקש שיחדול מכך. 

בתגובה, כך לפי נציג המשטרה, הוא "העיף לשוטר את הכיפה מהראש ואמר לו 'תעוף מפה, לא רוצים אותך פה', תוך שהוא אומר ש'שוטר כמוהו לא צריך כיפה, והיה עושה את זה שוב'".

בחקירתו טען החשוד כי אדם אחר, הוא זה שזרק את הכיפה מראשו של השוטר, והוא "רק תפס לו אותה כדי שלא תיפול". נציג המשטרה טען כי "יש פה עילת מעצר של מסוכנות. עצם זה שאדם מסכים לעצמו להגיע לשוטר ולכנות אותו בכינויי גנאי".

עסקן ה'עדה החרדית', הרב שמעון שישא, שהשתתף אף הוא בדיון העיד כי הוא מכיר את החשוד ואת משפחתו. "אמרתי לו שדברים כאלה זה לא מקובל ולא דרכנו", אמר הרב שישא. "מי שהולך עם כיפה צריכים לכבד אותו. הוא הבין ומבין את הבעיה. הוא מבין שזאת לא הדרך".

הרב שישא הוסיף כי הוא מסכים לקחת אחריות על החשוד. "זה בחור שיושב כל הזמן בישיבה ולא נחשף לחברים או דברים אחרים. הוא יהיה בישיבה בבני ברק, ילמד ויישן שם", אמר.

חרדים קיצוניים הפגנה כיפה תקיפת שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד