י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיק 'ניקיון כפיים'

שני תושבי ירושלים: מעצרים נוספים בפרשת הרצח וההיעדרות

אחרי שהמשטרה חתמה על הסכם עד מדינה עם אחד החשודים בפרשת הרצח וההיעדרות לפני כשלושים שנה בירושלים, הבוקר נעצרו שני חשודים נוספים, תושבי העיר 

שני תושבי ירושלים: מעצרים נוספים בפרשת הרצח וההיעדרות
מעצר חשודים בפרשה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שני חשודים נוספים, תושבי ירושלים, נעצרו הבוקר (ראשון) בפרשת הרצח וההיעדרות לפני למעלה משלושים שנה בבירה. זאת, לאחר שביום חמישי חתם אחד החשודים על הסכם עד מדינה בפרשה.

השניים, תושבי ירושלים בשנות השישים והשבעים לחייהם, נעצרו בשעות האחרונות ע"י בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, החוקרת הפרשה. זאת, בחשד למעורבותם בתיקי הרצח וההיעדרות, המכונים פרשת 'ניקיון כפיים'.

לאחר מעצרם, השניים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים. במשטרה מציינים כי מעצרים אלו מצטרפים למעצרים נוספים שבוצעו בשבועיים החולפים במסגרת חקירת אותם תיקים.

כאמור, ביום חמישי נרשמה התפתחות משמעותית בחקירה, כאשר אחד העצורים בפרשה הגיע להסכם עם המשטרה ולפיו הוא ישמש כעד מדינה. במידה ובידי החשוד מידע על מבצעי הרצח, מדובר ללא ספק בהישג משמעותי של המשטרה.

עם התפוצצות הפרשה העריכו במשטרה כי למנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, קיים קשר ישיר לרצח וכי הוא צפוי להיחקר בנושא. יצוין כי ביום חמישי נכנס ברלנד שוב לשערי הכלא לריצוי המשך מאסרו בפרשת 'עושק שחור'. מאות מחסידיו הגיעו ללוותו בכניסה לכלא איילון.

ביום חמישי נערך בבית משפט השלום בירושלים דיון בעניינם של חמשת החשודים שנעצרו בפרשה במהלך השבועיים האחרונים. שמם של העצורים, אנשי קהילת 'שובו בנים' בעבר ובהווה, עדיין אסור בפרסום. בית המשפט האריך את מעצרם.

כל העצורים חשודים בשני מקרים שעוררו סערה רבה בשנות ה-80 וה-90 ולאחרונה נרשמה התפתחות בחקירתם. בשבועות האחרונים, ככל שהתפתחה החקירה, הגיעו חוקרי משטרה למספר נקודות באזור הבירה ואספו ממצאים.

אחד המקרים שנמצאים בלב החקירה, היא היעדרותו של הנער החרדי ניסים שטרית בירושלים. שטרית יצא מביתו בשכונת סנהדריה ב-23 בינואר 1986 אך מאז נעלמו עקבותיו. במשך השנים עלו הערכות שונות מה עלה בגורלו, אך ההשערה שהתחזקה היא כי נחטף ונרצח על ידי גורמים חרדים קיצוניים שלא ראו בעין יפה את התנהלותו.

מקרה נוסף הוא רצח אברהם אדרי בשנת 1990. אדרי, שעבד בישיבה, נעדר וגופתו אותרה ביער רמות על ידי שני אחיו לאחר שנרצח בצורה אכזרית. במהלך השנים עלו כיווני חקירה רבים בהקשר למותו של אדרי ובמשטרה העריכו כי יש קשר בין המקרים.

 

מעצרים פרשת ניקיון כפיים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד