כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
7 הצעדים הפשוטים

כך תתמודדו עם המעבר לשעון החורף

בעקבות המעבר לשעון חורף והבעיות במחזור השינה העלולות לצוץ בעקבותיו, מסביר הד"ר עלא מחאמיד, איך למנוע את הבעיות ב-7 צעדים פשוטים וקלים ליישום | "חשיפה לאור השמש יכולה להקל"

כך תתמודדו עם המעבר לשעון החורף
שעון יד צילום: pixabay

ככל שהימים מתקצרים, מחזור השינה והערות יכולים להיפגע, היעדר אור השמש יכול להיות סיבה לשיבוש בשעון הביולוגי שלנו - עלייה ברמות המלטונין האחראי לשינה, יכול לגרום לעייפות ונטייה להירדמות במהלך שעות היום.

ד"ר עלא מחאמיד, רופא אחראי, ביחידה לאבחון הפרעות בשינה בבית החולים לוינשטיין, מסביר איך להתמודד עם המעבר לשעון חורף: "חשיפה לאור השמש יכולה להקל על תחושות העייפות במהלך היום המלווה לעתים קרובות בשינויי הזמן. בילוי בחוץ במהלך היום, פתיחת תריסים לרווחה והדלקת אורות הבית", אומר הד"ר מחאמיד ומוסיף כי חשיפה לאור - מדכאת את ייצור המלטונין, הורמון שמשתחרר בערב כדי לעזור לנו להרגיש עייפות ונטייה לשינה.

אלו הצעדים שיאפשרו שמירה על היגיינת השינה: להשתמש במיטה רק לשינה ורק כשמרגישים עייפים ורוצים לישון; לשמור על סביבת שינה נוחה; יצירת סביבה מתאימה לשינה – חדר חשוך, שקט עם טמפרטורה נעימה; להקפיד על שעות קבועות לשינה ולהשכמה, כל השבוע.

להימנע משינה אחר הצהריים, אם חייבים – נמנמו לא יותר מ-20-30 דקות, ולפני שלוש אחר הצהריים; שינה במהלך היום יכולה לפגוע בשנת הלילה ולטווח ארוך יכולה לגרום לנדודי שינה; להקפיד על פעילות גופנית אך יש להימנע ממאמץ גופני כ 4 שעות לפני שינה.

להימנע משתיית משקאות המכילים קפאין ואלכוהול כשש שעות לפני הכניסה למיטה; להימנע משינה מיד אחרי ארוחה כבדה, גם לא מומלץ ללכת לישון רעבים. אפשר לאכול חטיף קל.

שעון חורף נדודי שינה חוסר שינה הזזת השעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד