י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי מעצר הרב

בשל עיכובה של הרבנית ברלנד: עימותים ב"חומה השלישית" | תיעוד

כוחות משטרה שהגיעו לעכב את תהילה ברלנד, רעייתו של הרב אליעזר ברלנד, נתקלו בעשרות מאנשי קהילת 'שובו בנים' שמחו על עיכובה | בהמשך היא הועברה למשרדי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, שעות לאחר שהובא לשם בעלה | עשרות מחסידי הרב ברלנד מפגינים מחוץ למגרש הרוסים

בשל עיכובה של הרבנית ברלנד: עימותים ב"חומה השלישית" | תיעוד
המחאה מחוץ למגרש הרוסים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות לאחר מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, במסגרת פרשת הרצח והיעדרות לפני למעלה מ-30 שנה בבירה, הגיעו בשעות הצהריים (שני) כוחות משטרה לעכחב לחקירה גם את רעייתו, תהילה ברלנד, ברחוב החומה השלישית בירושלים.


צילום: חדשות כל העולם

בשל עיכובה, התפתחו במקום עימותים קשים בין עשרות אנשי קהילת 'שובו בנים' לכוחות המשטרה. לוחמי היס"מ הדפו את המפגינים והובילו את הרבנית ברלנד לחקירה בתחנת המשטרה. בד בבד, הגיעו עשרות מחסידיו של ברלנד למחות סמוך למגרש הרוסים ובית המשפט המחוזי בירושלים.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, המשטרה עצרה הבוקר את מנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, בחשד למעורבות בפרשת מקרי הרצח וההיעדרות לפני למעלה משלושים שנה. חקירת הפרשה, שהפכה לאחרונה לגלויה, מתנהלת בחודשים ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, במסגרתה נעצרו עד כה מספר חשודים, מרביתם חברים לשעבר בקהילתו של ברלנד.

• פרשת הרצח וההיעדרות בירושלים: הרב ברלנד נעצר בכלא איילון

ברלנד נעצר בעודו שוהה בתאו בכלא איילון, לשם נכנס בשבוע שעבר לריצוי המשך מאסרו בפרשת 'עושק שחור'. מאות מחסידיו הגיעו ללוותו בכניסה לכלא איילון. מייד עם התפוצצות הפרשה העריכו במשטרה כי למנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, קיים קשר לרצח  הנער החרדי ניסים שטרית ואברהם אדרי, וכי הוא צפוי להיחקר בנושא.

אתמול, במסגרת חקירת הפרשה, נעצרו שני חשודים נוספים תושבי ירושלים, זאת, לאחר שביום חמישי חתם אחד החשודים על הסכם עד מדינה בפרשה. הבוקר האריך בית המשפט את מעצרם.

 

שובו בנים הרב אליעזר ברלנד תהילה ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד