י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התמוטט בבית המשפט

מעצרו של הרב ברלנד הוארך; קשר עצמו לפרשת הרצח וההיעדרות

בית המשפט קבע כי מנהיג 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, שנעצר אתמול בחשד למעורבות בפרשת הרצח וההיעדרות, יישאר במעצר | ברלנד קשר עצמו לפרשה והתמוטט במהלך הדיון | חסידיו מפגינים מחוץ לבית המשפט | צפו

מעצרו של הרב ברלנד הוארך; קשר עצמו לפרשת הרצח וההיעדרות
המחאה \ברלנד בכניסה לביה"מ צילום: אבי גדלוביץ - יונתן זינדל פלאש 90

בית המשפט האריך הבוקר (שלישי) את מעצרו של מנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, שנעצר אמש (שני) בחשד למעורבות בפרשת הרצח וההיעדרות לפני למעלה משלושים שנה בירושלים. במהלך הדיון בבית המשפט נרשמה דרמה כאשר ברלנד, בן ה-83 התמוטט לפתע וטען כי הוא אינו חש בטוב. לאחר זמן קצר שב ברלנד לאיתנו והדיון נמשך כרגיל.

לפי המשטרה, במהלך החקירה התבססו ראיות הקושרות את ברלנד לכאורה למעשי הרצח. עשרות מחסידיו המשיכו להפגין גם הבוקר מחוץ לבית המשפט וסמוך למשרדי הימ"ר. המשטרה ערוכה באזור בכוחות מתוגברים מחשש למהומות.

בהחלטת בית המשפט להאריך את מעצרו של ברלנד נכתב כי הוא היה מעורב ביחד עם החשודים האחרים אחרים בביצועם של שני מעשי הרצח. "עיינתי בתיק החקירה, הראיות מצטרפות לראיות שהוגשו לבית המשפט בעניינם של אחרים שאף הם חשודים באותם מעשים המיוחסים למשיב. יש חשד סביר לביצוע העבירות. הוא קשר את עצמו למיוחס לו ומסר גרסה", כתב השופט אלעד לנג.

כפי שדווח אתמול, תהילה ברלנד, רעייתו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' שוחררה בשעות הערב לביתה, בתום חקירה של מספר שעות במשרדי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. ברלנד עוכבה אתמול לחקירה, זמן קצר לאחר מעצרו של בעלה השוהה בכלא איילון.

מוקדם יותר אתמול התפתחו עימותים קשים בין עשרות אנשי קהילת 'שובו בנים' לכוחות המשטרה, שהגיעו לעכב את אשתו של ברלנד ברחוב החומה השלישית בבירה. לוחמי היס"מ הדפו את המפגינים והובילו את הרבנית ברלנד לחקירה בתחנת המשטרה. בד בבד, הגיעו עשרות מחסידיו של ברלנד למחות סמוך למגרש הרוסים ובית המשפט המחוזי בירושלים.

החוקרים מחוץ לביהמ"ש\\צילום: אבי גדלוביץ'

כפי שדווח מוקדם יותר אמש, המשטרה עצרה את מנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, בחשד למעורבות בפרשת מקרי הרצח וההיעדרות לפני למעלה משלושים שנה. חקירת הפרשה, שהפכה לאחרונה לגלויה, מתנהלת בחודשים ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, במסגרתה נעצרו עד כה מספר חשודים, מרביתם חברים לשעבר בקהילתו של ברלנד.

ברלנד נעצר בעודו שוהה בתאו בכלא איילון, לשם נכנס בשבוע שעבר לריצוי המשך מאסרו בפרשת 'עושק שחור'. מאות מחסידיו הגיעו ללוותו בכניסה לכלא איילון. מייד עם התפוצצות הפרשה העריכו במשטרה כי למנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, קיים קשר לרצח  הנער החרדי ניסים שטרית ואברהם אדרי, וכי הוא צפוי להיחקר בנושא.

ברלנד תהילה ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד