כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בודקים ראיות מפלילות

החתן המתחזה טרם נעצר; התבטא בצורה מחשידה

פרשת המתחזה הלבנוני שנישא לבחורה חרדית בברוקלין ממשיכה לתפוס את ראש הכותרות: הרב עוזיאל אדמוני מספר ל'בחדרי חרדים' על התבטאויות ומעשים מחשידים מצד החתן | המתחזה טרם נעצר ובודקים ראיות שיאפשרו מעצר חוקי | הוא טען בפני מספר אנשים שהוא נושא משרה ב-NSA | וגם, מאמצי הרבנים למנוע מקרים דומים בעתיד

החתן המתחזה טרם נעצר; התבטא בצורה מחשידה
אליהו חליווה המתחזה הלבנוני שנישא לבחורה חרדית צילום: צילום מסך

סיפור המתחזה הלבוני שנישא לבחורה חרדית ממשיך להסעיר את העולם היהודי כולו: הרב עוזיאל אדמוני מספר הערב (שלישי) בשיחה ל'בחדרי חרדים' על מאמצי הרבנים למנוע מקרים דומים בעתיד, ועל החששות בקהילה החרדית בימים אלו.

הרב עוזיאל אדמוני, רב ד'קהל בני יוסף' וחבר בי"ד תורה ומשפט, נמצא בקשר ישיר עם משפחת האישה שנפלה קורבן למתחזה הלבנוני אליהו חליווה, ומעורב במקרה, לאחר שאחד מבני המשפחה, שמתפלל בבית הכנסת בו הוא משמש כרב - סיפר לו על המקרה המטלטל.

הרב אדמוני אומר כי הוא אינו יכול להרחיב על הפן הביטחוני בפרשייה, מאחר ומדובר בחקירה פדרלית שפרטיה חסויים, אך מספר כי בקהילה חוששים מאוד, זאת בעקבות מעשים והתבטאויות של המתחזה.

לדבריו, מלבד העובדה שהמתחזה סייר בין בתי הכנסת - הוא גם השמיע התבטאויות שונות וביצע מעשים שונים המעוררים חשד למניעים ביטחוניים. זאת, בנוסף לשמועות על כך שהמתחזה התגורר בעבר באזורים בלבנון הנשלטים על ידי ארגון הטרור חיזבאללה.

חשבון הטוויטר שנמחק. פרו ישראלי ותומך טראמפ

הוא אומר כי בעבר כבר התרחשו מקרים דומים, בהם גורמים עוינים ניסו להיטמע לתוך הקהילה היהודית, במסגרת מבצעים מודיעיניים לאיסוף מידע לצרכי טרור.

החתן המתחזה טרם עוכב לחקירה, וגורמי הביטחון בודקים האם ישנן ראיות והוכחות שיאפשרו לעצור אותו בצורה חוקית. כששאלנו את הרב האם לא חוששים שהלבנוני יימלט מהמדינה, הוא ענה: "לא יכול להרחיב בפרטים. אבל נקווה שהכול יסתדר על הצד היותר טוב".

עוד הוא מספר כי שורר בלבול גדול בקרב המשפחה, ופרסום הדברים בתקשורת היה בניגוד לרצונם ורק הגביר את הבלבול.

הרב מבטל את הטענות על כך שייתכן ואמו של המתחזה היא יהודייה. הוא אומר כי מדובר בטקטיקה שהרבה אנשים נוהגים להשתמש בה כשנאלצים להוכיח את יהדותם.

כמו כן, על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', אליהו חליווה טען בפני מספר אנשים במהלך השנה האחרונה שהוא נושא משרה בסוכנות לביטחון לאומי (NSA).

"תודה לך הנשיא טראמפ". חשבון הטוויטר של חליווה שנמחק

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, מחלקת אנטי טרור (JTTF) של ה-FBI מבצעת כעת חקירה לגבי אליהו חליווה, כולל טענתו שהוא עבד עבור ה-NSA.

בתוך כך, חשבון הלינקדין של החתן הלבנוני נמחק ביום שני בסביבות חצות וגם חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם והטוויטר שלו נמחקו. בחשבונות המדיה החברתית שלו נרשמו פעילויות יהודיות שונות, כולל התנדבות לארגון סטודנטים יהודי בטקסס ומעורבות בארגון פרו-ישראלי.

יצוין כי לצד החשש הביטחוני שמלווה את המקרה, אותו בחור גם ניסה להתקבל לחברת תקשורת יהודית בניו יורק, כשהוא אף ציין בקורות החיים כי ב-2019 הוא למד במוסד טכנולוגי בישראל, התנדב בארגון סטודנטים יהודי בטקסס והיה פעיל בארגון פרו ישראלי. בנוסף, על פי חשבון הטוויטר שעל שמו, הוא היה תומך נלהב של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. בקורות החיים שלו צוינה כל ההתמחויות שלו והן רבות, על פי קורות החיים שלו, הוא מומחה לסייבר ולאבטחה מפני פריצות, הוא גם לימד סטודנטים לטכנולוגיה ולהנדסת תוכנה.

החתן הלבנוני המתחזה לחרדי התחזות ברוקלין אליהו חליווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד