א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לקראת עריקה?

מפתיע: הח"כ של גנץ נפגש עם נתניהו

יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת מיכאל ביטון ממפלגת 'כחול לבן' מאשר שנפגש בשבוע שעבר עם ראש האופוזיציה נתניהו, בצל איומו להצביע נגד "חוק נתניהו" אם לא יחול בעוד שלוש שנים, לצד אי שביעות רצונו מכך ש'הליכוד' מחוץ לממשלה

מפתיע: הח"כ של גנץ נפגש עם נתניהו
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

כמעט שבוע לאחר איבוד האפשרות הממשית להפלת הממשלה, עם העברת תקציב המדינה עד למרץ 2023, ונראה כי לאחרונה ישנם כמה עדויות המצביעות על קרבה של ח"כ מהקואליציה לעבר האופוזיציה.

הפרשן הפוליטי עמית סגל מדווח ב'חדשות 12' כי חבר הכנסת מיכאל ביטון ממפלגת 'כחול לבן' נפגש בשבוע שעבר עם בנימין נתניהו, יו"ר 'הליכוד' וראש האופוזיציה. הח"כ מאשר את הפרטים, אך מסרב לשתף בתוכן השיחה והאם הוצע לו משהו.

בנוסף, ביומיים האחרונים ביטון שב ואומר כי הוא מתנגד ל"חוק נתניהו", שיאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה, במתכונתו הנוכחי, כשהוא דורש שהחוק יחול רק בעוד שלוש שנים לאחר שנתניהו אולי יצליח להוכיח את חפותו ולצאת זכאי ממשפטו. מדובר בדרישה מרחיקת לכת שיוזם החוק שר המשפטים גדעון סער, לא יסכים לה.

נוסף על כך, בשבוע שעבר אמר יו"ר ועדת הכלכלה ביטון על דוכן הכנסת כי הוא מרגיש "צביטה בלב" על כך ש"הליכוד" לא בממשלה: "כל יהודי שלישי במדינה הוא ליכודניק, ואני רוצה את השותפות עם שליש מהעם היהודי ורבע מהחברה הישראלית".

לכאורה הפגישה של נתניהו עם חבר הכנסת ביטון אינה דרמטית, שכן ראש הממשלה לשעבר נפגש עם כמה ח"כים באחרונה בניסיון לסכל את העברת התקציב, כשרק לאחרונה דווח כי נפגש עם חבר הכנסת יום טוב כלפון מ'ימינה' שהגיע רק לרגל ולאסוף מידע עבור מפלגתו, אך כשמחברים את התנגדותו של ביטון לחוק נתניהו במתכונתו הנוכחית ואת אי שביעות רצונו מכך ש"הליכוד" לא בממשלה - סימני השאלה עולים.

כך או כך, אין סיכוי ממשי להפלת הממשלה בשנתיים הקרובות לאחר העברת התקציב, שכן גם אם חבר כנסת יערוק לאופוזיציה, הממשלה תוכל להמשיך ולכהן כממשלת מיעוט. שכן לשם הפלתה נדרש להציב מועמד חלופי לראשות הממשלה שיזכה לאמונם של 61 חברי כנסת ולשם כך נדרשים עוד 9 חברי כנסת בנוסף ל'גוש נתניהו' והמפלגות החרדיות שמונה 52 ח"כים כיום.

מיכאל ביטון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד