ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"גדלתי על שנאת יהודים"

החתן המתחזה מדבר לראשונה: "התפללתי שלוש תפילות בסתר"

החתן המוסלמי שהתחזה ליהודי ונישא לבת ישראל, מגולל בריאיון ראשון ונסער את סיפור חייו וחושף את המשפחה המוסלמית בה גדל. "גדלתי על שנאת ישראל ושנאת יהודים, אבל לא התחברתי לזה" | וגם כיצד התחיל להתגלגל השקר הגדול: "אמרתי לחב"ד שאמא שלי יהודיה והם האמינו לי"

החתן המתחזה מדבר לראשונה: "התפללתי שלוש תפילות בסתר"
החתן הלבנוני, לפני ואחרי צילום: באדיבות המצלם

בראיון לתחנת הרדיו Talkline בהגשתו של זאב ברנר בארה"ב, החתן המוסלמי אליהו חסן חליווה, שנישא לצעירה חרדית ממשפחת יוצאי סוריה וטען שהוא יהודי, מגולל לראשונה על חייו בלבנון, אהבתו ליהדות ולישראל וכיצד התגלגל השקר הגדול שהוביל לחופה בהונאה.

אליהו פתח עם רקע על המשפחה בה גדל: "אמא שלי לא זרמה עם האיסלם, אבא שלי כן זרם, והוא התפלל וצם את כל הצומות, אני לא מגדיר את עצמי מוסלמי, אני גדלתי על שנאת ישראל ושנאת יהודים, אבל לא התחברתי לזה, אבא שלי גר בלבנון, אמא שלי גרה בטקסס, אני ביקשתי מאבא שלי שיעזור לי להגיע לארה"ב, כדי שיעזור לי להתאקלם שם, לאבא שלי יש אזרחות אמריקאית".

"אין לי חברים פלסטינים, ואין לי קשר לאיסלאם, מעולם לא הייתי במסגד, כעסו עלי בגלל זה, אמא שלי מעולם לא האמינה באיסלם, אני חיפשתי על יהדות, ומצאתי על התנ"ך ומאד התחברתי והרגשתי שזה בשבילי, למדתי לבדי עברית בלבנון, ההורים לא ידעו, הסתרתי את זה מהם, התחברתי לזה". 

עוד בנושא:

החתן שהתחזה לחרדי לא מפסיק להפתיע: למד במכון טכנולוגי בישראל

סערה גדולה ברשתות החברתיות בארה"ב: "איך לא בדקו לגבי החתן"

הרב שגידל את החתן המתחזה וחתם על הכתובה מגיב לסערה

"יצרתי את הכיפה הראשונה שלי בעצמי, התפללתי שלוש תפילות בסתר, אמא שלי לקחה לי את הכיפה באיזה שהוא שלב, אמא שלי אמרה לי שזה מסוכן, היא פחדה, לא כי היא היתה נגד ישראל, פשוט היא פחדה מהסביבה".

"אנשים בלבנון ידעו על כך, איימו עלי, איימו על המשפחה, אנשים איימו עלינו כל הזמן. אבא שלי אמר לי שאני חייב להפסיק עם כל זה, הפסקתי להתנהג כיהודי בפומבי, האנשים בתמונות ברשתות החברתיות שהיו איתי, הם אנשים שבאו מהבית ספר שלי לשמוח עם התעודה שלי מבית הספר, הם לא משפחה שלי".

"רציתי להתחבר ליהודים, אז התחברתי, לכן הגעתי לארה"ב, בהתחלה ניסיתי להתחבר לבית כנסת רפורמי, רציתי להתגייר, אבל הם דחו אותי, הבנתי שזה בגלל שאני מלבנון, אז החלטתי לספר שאני יהודי, בנובמבר 2015 סיפרתי שאני יהודי בגלל שידעתי שאחרת לא יקבלו אותי, חסכתי כסף כדי לאכול כשר, קיבלתי מילגה, וככה היה לי כסף לקנות אוכל כשר, הייתי יושב עם ישראלים ומדבר איתם, כל כך היה לי טוב, אני שמרתי על כל החוקים של היהדות, הייתי כל הזמן מחפש יהודים וישראלים לדבר איתם, הגעתי בהמשך לאוניברסיטה בטקסס, פגשתי בטקסס מלא יהודים, לארגון הסטודנטים הלל, אמרתי להם שאני יהודי, כי אחרת היו זורקים אותי, כי רציתי להתחבר ליהודים, התחברתי לחב"ד, הרב בחב"ד שאל אותי אם אמא שלי יהודיה".

"חב"ד הם אנשים הכי טובים, וככה אמרתי להם שאמא שלי יהודיה, התחלתי ללמוד גמרא, שמחתי לחיות כיהודי שומר תורה ומצוות, הם האמינו שאני יהודי, ואז ראיתי שגם לא יהודים מגיעים לכאן, אבל כבר הייתי שקוע בתוך החיים הללו, אז לא סיפרתי את האמת, והמשכתי עם הסיפור שלי, ניסיתי להיות חרדי יותר ויותר, חב"ד בטקסס הם אנשים כל כך טובים, וכואב לי ששיקרתי להם, תאשימו אותי, לא את חב"ד, יצאתי עם כמה בנות לגבי חתונה, לא היתה לי ברירה, ופשוט לא הפסקתי עם הסיפור שלי, בהמשך מישהו הראה לי איך למצוא שידוך דרך האינטרנט".

"ההורים שלי גרושים, אבא שלי לא מדבר איתי, אמא שלי לא רצתה קשר איתי, היא זרקה אותי, והייתי בודד ושבור, לבסוף אמא שלי התרצתה לדבר איתי, (כאן חליווה מתחיל לבכות בשידור חי) ואז הכרתי את הבחורה שומרת תורה ומצוות, שמחתי שהיא מדברת ערבית, היא פשוט התאימה לי, אז יצאנו, התחלנו לדבר, והיה ממש מתאים הכל, גרתי אז אצל אמא שלי, היו אז זמנים קשים, היא היתה בברוקלין ואני בטקסס, אז טסתי לניו יורק ופגשתי אותה, היה קשר טוב, ובהמשך פגשתי את הבן של הרב שלה, ואני אשם שהפלתי את הרב, תאשימו אותי, אבל תבינו את הרקע שלי, אמרתי שאבא שלי ספרדי, ואמא שלי אשכנזיה".

"סיפרתי שאני עבדתי בסוכנות לביטחון המולדת בארה"ב, רציתי לבסס את הסיפור שלי, חששתי שאני אאבד הכל, אז שיקרתי להם, אני עדיין רוצה להישאר עם היהדות, (כאן הוא פורץ בבכי נוסף), אז חזרתי לטקסס, היא הגיעה לבקר אותי, וככה המשכנו להתחבר ולמסד את הקשר, באיזה שהוא שלב היא ראתה כרטיס שלי עם שם אחר, חששתי שהיא תעזוב אותי, אז שיקרתי לה שיש לי שם אחר, בגלל שאני עובד בסוכנות הלאומית לביטחון המולדת, אני מבקש סליחה מכל מי ששיקרתי לו, אני כל כך מתנצל, בעיקר המשפחות שאירחו אותי".

"שבוע אחרי החתונה, משפחת אשתי החלו לחפש את השם שלי, ובסוף מצאו את הקשר ללבנון, הם הגיעו לאבא שלי, וגילו הכל, אז שיקרתי יותר ויותר, והכל הסתבך, כי פחדתי לאבד אותה, אבא שלה הלך לאנשים בקהילה וסיפר להם, והכל יצא החוצה ברשתות החברתיות, אני ישנתי בבית, והיא התפללה בבית, מישהו מהמשפחה שלה דפק בדלת, אני לקחתי את התיק שלי ועזבתי את הבית, אני מבקש ממנה שתסלח לי, אחרי זה חזרתי הביתה, והרבנית שלה אמרה לי שאני חייב להוכיח שאני יהודי".

"ואז זה נגמר, רציתי ללמוד תורה ולשמור שבת, עכשיו אני יודע שאסור לי לשמור שבת, אמרו עלי דברים קשים באינסטגרם. אני ממש לא קשור לטרור, אבא של הכלה אמר למשטרה שיבדקו אותי מבחינת ארגוני טרור, המשטרה אמרו לי שאני חסר בית, ואם אתה רוצה להתלונן על אנשים שהשמיצו אותך, אתה יכול, אבל לא רציתי, אני לא מתכוון להתלונן על אף יהודי, אני כל חיי אבקש סליחה ממנה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ניו יורק החרדית כמרקחה סביב בחורה חרדית שנישאה במרמה והונאה למוסלמי ממוצא לבנוני שנטמע בתוך הקהילה היהודית כחרדי לכל דבר. בחתונה שנחגגה לפני כחודש ימים השתתפו מאות מבני הקהילה החרדית בברוקלין.

על פי הדיווחים מגורמים בקהילה האורתודוקסית בטקסס, החתן פגש את הכלה באופן אקראי וכי הכלה מגיעה ממשפחה חרדית מיוצאי סוריה. החתן בתחילה לא ידע שהיא יהודייה, היא לא ידעה שהוא לבנוני, כשהוא ראה כי הקשר נרקם, הוא ניצל את היותו חלק מהקהילה היהודית בטקסס, כשהכלה בטוחה שהוא יהודי, וכך הם התחתנו. אך כאמור לאחר כחודש אחרי החתונה, התגלה כי האיש מוסלמי.

התחזה לחרדי מוסלמי החתן הלבנוני המתחזה לחרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד