ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"גדעון, שחרר את הוואסח"

נתניהו: חוק איראני וסורי"; סער: "הציע לי מיוזמתו לחוקק הגבלת כהונה"

ראש האופוזיציה תקף את כוונתו של שר המשפטים גדעון סער לקדם את החוק שיגביל כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים: "גדעון, תפסיק עם הפוזות" | סער השיב וחשף: נתניהו הציע לי מיוזמתו הגבלת כהונה וראשון ברוטציה | "אני אומר לגדעון, שחרר את הוואסח, תפסיק עם הפוזות"

נתניהו: חוק איראני וסורי"; סער: "הציע לי מיוזמתו לחוקק הגבלת כהונה"
בנימין נתניהו//גדעון סער צילום: ישי ירושלמי / Olivier Fitoussi/Flash90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף בפתח ישיבת סיעת "הליכוד" את ראש הממשלה בנט ושר המשפטים סער, שמקדמים את החוק להגבלת כהונה שאושרה אמש (ראשון) בוועדת שרים לענייני חקיקה, וטען כי הם מקדמים את החוק כדי לחזק את עצמם בסקרים.

"הליכוד עולה, בנט וגדעון מתרסקים. אז מה עושים? הם מנסים להעביר חוק איראני שאמור בעצם להביא למצב שמי שיכול לנצח בבחירות לא ינצח בבחירות", פתח נתניהו במתקפה.

נתניהו התייחס לחוק שאוסר על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה ואמר כי "זה לא רק חוק איראני, זה גם חוק סורי. גם אסד קבע קבוצה של מועמדים מוסכמים שמותר להם להתמודד, והיה איזה בחור עם פופולריות מסוימת - אז הוא הואשם בפלילים. ובסוריה נאשם בפלילים לא יכול להתמודד. לא בדקתי גם בצפון קוריאה, אבל אני מניח שזו אותה השיטה", אמר.

"החוק הזה בוטה מדיי אז הם מתחילים בחוק מקדים, חוק הגבלת כהונה שלא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית. בדמוקרטיה מי שקובע מי ינהיג אותו זה הציבור ולא חוק שרירותי שיעביר את הכוח לפקידים או פוליטיקאים. את החוק האיראני לא יעבירו ישר. איימן עודה יגיש את זה, זה לא הם, ואז יקדמו את החוק. תרגיל שקוף", הוסיף.

נתניהו בסיעת הליכוד. צילום: ישי ירושלמי

נתניהו המשיך ותקף את התקשורת: "עכשיו יש להם גם בעיה אחרת. יש נחיתה של הרייטינג של ערוצי התעמולה, אז מה עושים? נפעל גם נגד ערוצי התקשורת באופן לא דמוקרטי. יש למשל תוכנית בגל"צ של יעקב ברדוגו והיא הפופולרית ביותר בגל"צ".

"350,000 מאזינים, יש לו פי 3-4 מאזינים מרזי ברקאי. עכשיו קיצצו לו שעה, בדרך לקצץ אותו בכלל. באמצעים האלה הם מנסים לחנוק את רצון הציבור בכל דרך. להחליף את העם, להשתיק את העם, בכנסת ובתקשורת".

לדבריו, "זה לא יעזור להם. אי אפשר לעצור את הציבור. אנחנו ננצח, ניקח את כל החוקים האלה ונשליך אותם לפח, ונחזיר לעם את רצון העם. אני אומר לגדעון, שחרר את הוואסח, תפסיק עם הפוזות, כולם מבינים מה אתם רוצים לעשות גם בכנסת וגם בתקשורת - קבל את רצון העם, זה בסוף הדבר היחיד שיקבע ויחליט".

זמן קצר לאחר מכן התייחס יו"ר תקווה חדשה גדעון סער למתקפה נגד החוק ורמז לכך שנתניהו בעצמו תמך בו בעבר. "יש כאלה שבתחילת הקריירה שלהם, כשזה התאים להם, היו החסידים הגדולים ביותר של הגבלה כהונה. היום זה פתאום הופך להיות לא דמוקרטי", אמר סער.

"שמעתי את דברי ההבל של יו"ר האופוזיציה שזה לא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית", אמר סער וחשף כי "מר נתניהו עצמו לפני חודשים ספורים שלח אליי שליחים והתחנן להקים ממשלה ביחד, תוך שהוא מבטיח לי להיות ראשון ברוטציה. אחד הסעיפים שהוא הציע מיוזמתו היה הגבלת כהונה, ואפילו הסכים לחוקק את זה באופן רטרואקטיבי כך שהוא יוכל לכהן רק שנים ספורות נוספות".

בנימין נתניהו גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד