כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בצל המחאה

תוקם ועדה: בכנסת יחקרו את מותו של אהוביה סנדק

בצל המחאה בכניסה לירושלים של פעילי ימין, מליאת הכנסת אישרה היום - ותוקם ועדה חקירה במשכן שתחקור את מותו של הנער סנדק ז"ל, שנהרג במהלך מרדף משטרתי | הקואליציה והאופוזיציה תמכו ביחד, לאחר שהגיעו להסמכה

תוקם ועדה: בכנסת יחקרו את מותו של אהוביה סנדק
מחאת אהוביה סנדק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרוב לשנה לאחר שנהרג במהלך מרדף משטרתי ביו"ש, מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את ההצעה להקמת ועדת חקירה שתחקור את מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל.

לפי תשובת הממשלה, בעוד כשבועיים תוקם ועדה משותפת של המשכן, עם ועדת חוץ וביטחון והועדה לביטחון פנים, שבהם ידון באופן כללי נושא התמודדות המשטרה והצבא עם נוער הגבעות.

ההחלטה אושרה על ידי הקואליציה והאופוזיציה, לאחר שהגיעו להסכמות בניהם לגבי ההצעה, אותה יזם חבר הכנסת איתמר בן-גביר מסיעת 'הציונות הדתית'.

יו"ר 'עוצמה יהודית' הסביר במליאה: "המטרה בכל ההפגנות האחרונות היא להקים ועדת חקירה להריגת נער במדינת ישראל, נכון שזה לא נער ערבי אבל זה נער. היום זה מצד כזה ומחר זה מצד אחר, היום זה נער יהודי ומחר זה נער ערבי".

"מבוקש באופן חריג ביותר להקים ועדת חקריה פרלמנטרית כדי לברר עובדות של אירוע קונקרטי שנמצא עדיין בחקירה. ממצאי החקירה יבחנו ע"י בכירי מערכת אכיפה החוק ואלה צפויים לקבל החלטת מנומקת כמקובל", ציין השר עודד פורר, בשם שר המשפטים.

בתוך כך, בארגון 'חוננו' מוסרים כי שלושה קטינים, כבני 15 ו-17, נעצרו בכניסה למשרד המשפטים בירושלים, לאחר שביצעו במקום מחאה על הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל, וכבלו עצמם לשער המשרד.

אהוביה סנדק ועדת חקירה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד