ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
פעם שנייה מאז הודח

נתניהו ורעייתו יטוסו לחופשה; יצליח לתאם פגישות?

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יטוס בסוף השבוע הקרוב לחופשה בבריטניה, יחד עם רעייתו שרה | בלשכתו מנסים לתאם פגישות מדיניות עם שרת החוץ ושר השיכון של הממלכה

נתניהו ורעייתו יטוסו לחופשה; יצליח לתאם פגישות?
בנימין נתניהו צילום: מתוך הפייסבוק שלו

בפעם השניה מאז הודח מתפקידו כראש ממשלה, בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה, יטוס בסוף השבוע הקרוב לחופשה פרטית בבריטניה. כך פורסם ב'וואלה'.

נתניהו יטוס יחד עם רעייתו שרה לממלכה הבריטית, כדי, בין היתר, להשתתף בחתונה. בלשכתו, כך דווח, מנסים לתאם פגישות מדיניות והם העבירו פנייה למשרד החוץ הבריטי בבקשה להיפגש עם שרת החוץ, אליזבת תראס.

בנוסף, נתניהו מעוניין להיפגש גם עם שר השיכון הבריטי, מייקל גוב, שביקר בישראל באפריל האחרון, בשלהי כהונתו של נתניהו בראשות הממשלה, לביקור שעסק בנושא הקורונה.

לפני כשבוע, עשרות חברי כנסת מ'הליכוד' שיגרו מכתב למנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, בו התלוננו על כך שבמשרד לא תיאמו פגישה בין נתניהו לחברי הרשות המחוקקת של ארצות הברית, כפי הנוהג.

לשכת שר החוץ יאיר לפיד השיבה בתגובה למכתב הח"כים, וטענה: "לצערנו, לאחר שבדקנו שוב, המשלחות כלל לא הביעו עניין בפגישה עם ראש האופוזיציה נתניהו - ולכן גם לא נדרשנו לתאם פגישה שכזו. ככל שיגיעו בקשות בוודאי שנטפל בהן לפי הפרוטוקול ולפי כללי הממשל התקין".

אם אכן חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקאים לא רצו להיפגש, מדובר במבוכה לנתניהו, שכן הוא מתגאה ביכולות ובקשרים המדיניים שלו. ב"ליכוד" מיהרו לצנן, ובתגובה הבהירו שנתניהו נפגש לא דרך משרד החוץ.

"נתניהו מקיים שיחות ופגישות מדיניות בשגרה, שלא באמצעות משרד החוץ, מפני שהוא מתנגד למדיניות 'אין הפתעות' המסוכנת שמוביל יאיר לפיד, ולהתחייבות של בנט לממשל האמריקני שלא לבקר פומבית את הסכם הגרעין המסוכן עם אירן".

לדבריהם, "נתניהו פעל אחרת כשביטא את התנגדותה של ישראל בקול רם וברור, בתוך פגישות מדיניות ומחוצה להן, וכך ימשיך לנהוג למען ביטחון ישראל והבטחת עתידה".

בנימין ושרה נתניהו חופשה משפחתית חופשה בחו"ל לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד