י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הפיגוע בירושלים

נשלפה מתוך בית הספר: כך נעצרה הנערה המחבלת | תיעוד

מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע בו נדקרה אישה כבת 26, סמוך לקבר שמעון הצדיק: "נמשיך להיאבק בטרור בנחישות ולפעול בכל רחבי העיר לשמירה על שלום הציבור ובטחונו" | תיעוד: כך נעצרה המחבלת בתוך בית הספר, מספר נשים מסביבתה הקרובה עוכבו לחקירה 

נשלפה מתוך בית הספר: כך נעצרה הנערה המחבלת | תיעוד
מעצר המחבלת צילום: דוברות המשטרה

המחבלת בת ה-14 שדקרה הבוקר (רביעי) אישה בשכונת שייח ג'ראח בבירה, סמוך לקבר שמעון הצדיק, נחקרת בשעה זו ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בד בבד, המשטרה עכבה לחקירה ותשאול גם מספר נשים מסביבתה של החשודה.

המחבלת נעצרה בתוך מוסד חינוכי הנמצא מאות מטרים ממקום הפיגוע, בתום מצוד משטרתי שכלל סריקות על הקרקע בסיוע מסוק משטרתי. מתחקור ראשוני עולה כי האשה שחצתה את הכביש יחד עם ילדיה, נדקרה על ידי הצעירה באמצעות סכין ומיד לאחר המעשה נמלטה מהמקום.

כפי שדוח מוקדם יותר הבוקר, אישה בשנות העשרים לחייה, נפצעה בפיגוע דקירה סמוך לקבר שמעון הצדיק. המחבלת נעצרה שעה קלה לאחר האירוע בבית ספר סמוך לזירת הפיגוע.

• פיגוע בירושלים: אישה נדקרה סמוך לקבר שמעון הצדיק - לעיני ילדיה

האישה נדקרה בעת שצעדה עם ילדיה לעבר מוסדות החינוך בשכונת שייח ג'ראח. נערה כבת 14, החשודה כמחבלת, דקרה אותה בגבה ונמלטה מהמקום תוך זמן קצר. כוחות ההצלה פינו אותה לבית החולים הדסה הר הצופים באורח קשה, אך המרכז הרפואי עדכן כי מצבה מוגדר קל.


הסכין ששימשה את המחבלת//צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, אמר בסיום הערכת מצב שקיים בזירה: "בעקבות פיגוע הדקירה שהתרחש הבוקר, הגענו למקום בכוחות גדולים והתחלנו בפעולות מהירות לאיתור המחבלת החשודה במעשה כולל סריקות נרחבות והתחקות אחר זהותה ומסלול בריחתה. בתוך זמן קצר, עצרו השוטרים את החשודה במעשה בתוך בית ספר לבנות שנמצא בסמוך לזירת הפיגוע והיא נלקחה לחקירה שתנוהל על ידי ימ״ר ירושלים. נמשיך להיאבק בטרור בנחישות ולפעול בכל רחבי העיר לשמירה על שלום הציבור ובטחונו".

האירוע התרחש סמוך לשעה 07:30, אז התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פצועה מאירוע אלימות סמוך לקבר שמעון הצדיק. "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה הר הצופים אישה כבת 26 במצב קשה שנדקרה", נמסר ממד"א. בהמשך, כאמור, הודיע בית החולים כי מצבה התייצב והוא מוגדר קל.

יחיאל שטרן חובש איחוד הצלה שהעניק לה סיוע ראשוני סיפר: "לדברי עוברי אורח היא נדקרה כשצעדה עם עגלת תינוק (לקחה את הילדים לבית הספר). הענקתי לה סיוע ראשוני בזירה ולאחר מכן היא פונתה למרכז הרפואי הדסה הר הצופים במצב יציב".


צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפראמדיקים של מד"א משה קורדובה ודודי גור תיארו: "כשהגענו למקום ראינו סמוך לכניסה לקבר שמעון הצדיק אישה עם ילדים שהייתה בדרכה להביא אותם למסגרות כשהיא דקורה. היא הייתה בהכרה מלאה והתהלכה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשמצבה קשה ויציב. בדרך היא תקשרה איתנו. הילדים לא נפגעו ונשארו בהשגחתם של השוטרים במקום."

פיגוע שמעון הצדיק קבר שמעון הצדיק שייח ג'ראח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד