ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אלפי חיילי מילואים

תרגיל פתע בצה"ל: לשמור על מוכנות לכל תרחיש"

צה"ל יגייס החל מהערב אלפי חיילי מילואים, עם פתיחתו של תרגיל פתע רחב היקף |"יש לנו אחריות לביטחון מדינת ישראל", אומר ראש חטיבת לוגיסטיקה, תת-אלוף פיני בן מויאל, "המטרה היא לשמור על מוכנות גבוהה של צה״ל לכל תרחיש"

תרגיל פתע בצה"ל: לשמור על מוכנות לכל תרחיש"
הפגזה של צה"ל לעבר עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צה"ל פתח הערב (מוצאי שבת) בתרגיל צבאי במתכונת פתע. מטרת התרגיל - במהלכו יגויסו כ-3,500 אנשי מילואים - היא הגברת מוכנות המערך הטכנו-לוגיסטי וכוחות היבשה למצב חירום.

בתרגיל ישתתפו אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אגף המבצעים וזרוע היבשה. במסגרתו תתורגל הפעלה מלאה של המערך הטכנו-לוגיסטי ושל כוחות היבשה במתאר לחימה במרחב הדרומי.

בצה"ל מציינים כי במהלך התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות צה"ל, שינוע רכבים משוריינים וציוד צבאי כבד ברחבי הארץ. כמו כן, בתרגיל ישתתפו אלפי משרתי מילואים אשר יקבלו בשעות הקרובות זימון, יוזנקו ויקלטו ביחידותיהם.

מרכזי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, מחסני החירום בפיקודים השונים וכן כוחות משטרה צבאית, יחידות הרפואה, הטכנולוגיה והאחזקה במרחבים השונים יתרגלו בימים הקרובים את שינוע הכוחות הלוחמים ואת תמיכת המאמץ היבשתי באמצעות מרכזי האספקה המטכ"ליים.

תרגיל הפתע הינו רחב היקף ונועד לבחינת מוכנות וכשירות צה"ל בתחומי הלוגיסטיקה וזימון המילואים. התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף התרגילים לשנת 2021.

ראש חטיבת לוגיסטיקה, תת-אלוף פיני בן מויאל מסר: "מוכנות המערך הטכנו-לוגיסטי לחירום קריטית לכשירותו של צה״ל ומהווה נדבך משמעותי בהיותו צבא לוחם ואפקטיבי. יש לנו אחריות לביטחון מדינת ישראל - בימים הקרובים נפעיל את כלל יכולות המערך, תוך בחינה של התוצאות וקיום הליך הפקת לקחים. המטרה היא לשמור על מוכנות גבוהה של צה"ל לכל תרחיש".

תרגיל צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד