י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רב הקהילה פרץ בבכי

"לוקחים את בן הרבי בבית המשפט": המונים במחאת חסידות גור בבני ברק

לפי הערכות, כ-20,000 בני אדם השתתפו הערב במחאת חסידות גור בבני ברק, בשל הקובלנה הפלילית שהוגשה נגד שורת רבנים, ביניהם בן האדמו"ר | הגאון רבי אריה זילברשטיין, רב חסידי גור בבני ברק פרץ בבכי: "משפילים את הצדיקים, משפילים את התורה הקדושה" • תיעוד

"לוקחים את בן הרבי בבית המשפט": המונים במחאת חסידות גור בבני ברק
מחאת חסידי גור צילום: אבי דישי, פלאש 90

רחוב חזון אי"ש בבני ברק נצבע הערב (ראשון) בשחור בשל הפגנת ההמונים של חסידות גור. במחאה נאמו רבני החסידות שיצאו חוצץ נגד הפגיעה לטענתם בבן האדמו"ר והרבנים שנאלצו להתייצב הבוקר בבית המשפט. לפי הערכות, כ-20 אלף בני אדם השתתפו בהפגנה.

הגאון רבי אריה זילברשטיין, רב חסידי גור בבני ברק, פתח את העצרת: "הערב הזה אנחנו מוציאים את התיבה לרחובה של עיר, משפילים את הצדיקים, משפילים את התורה הקדושה". הגר"א זילברשטיין פרץ בבכי במהלך נאומו: "לוקחים בן של הרבי לבית משפט, לשנות את החינוך שלנו". הגאון רבי מאיר פלקסר, ראש ישיבת חידושי הרי"ם נאם אף הוא: "אנחנו לא זזים מהתורה הקדושה. מורי ורבותי מה עוד יכול להיות הפוך מנעשה ונשמע מללכת לערכאות, התורה אומרת ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם אומר המדרש ולא לפני ערכאות. נצהיר בקול רם נעשה ונשמע בקול רבותינו הקדושים".

"רוצים להכרית את הסמכות הרוחנית של מנהיגי ישראל. השורש של ערכאות הוא כדי לא להיות משועבדים לגדולי ישראל מנחילי התורה. זו בדיוק המטרה של התביעה הזו", אמר הגאון רבי דניאל ליברמן, ראש ישיבת נזר ישראל.

מוקדם יותר היום נפתח בבית משפט השלום בתל אביב, המשפט בקובלנה הפלילית שהגיש איש קהילת הפורשים מחסידות גור, בראשותו של ראש הישיבה הגר"ש אלתר, נגד רבנים בכירים בחסידות, ביניהם בן האדמו"ר, הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, ראש הכוללים של חסידות גור. במהלך דיון הקראת האישום הודיע פרקליטם של האנשים כי הם כופרים באישומים נגדם.

עוד בנושא:

המשפט שמסעיר את חסידות גור, בן האדמו"ר התייצב: "קובלנה מופרכת"

אחרי הדיון בביהמ"ש: המשטרה נערכת למחאת גור בבני ברק

פרקליטם של חלק מהנאשמים, עו"ד ז'ק חן, אמר בתום הדיון: "במהלך הדיון הגשנו את התגובה החריפה שלנו לקובלנה המופרכת הזאת. צר לי שנגררו אנשים טובים ויקרים יראי שמיים לבית המשפט, אבל אין מה לעשות - אנחנו נתמודד עם הטענות האלו. אתם יכולים להתרשם כבר מהתגובה שלנו במה מדובר. נחכה ונראה".

בקובלנה נטען כי הנאשמים נטלו חלק פעיל במאבק בקהילה הפורשת. במסגרת המאבק, הורו לערוך מצגת שהכפישה את אנשי קהילת הגר"ש אלתר.

עו"ד שלמה אלבוים, המייצג את התובע עקיבא גרינצייג, אמר: "ב"ה הדיון היה כפי הצפוי. בחלק הראשון בית המשפט הכחיש את הנכתב ב'המודיע' שקיים לכאורה ניסיון להתערב בחינוך". אלבוים הוסיף כי "יש רק דבר אחד שהוא, להפסיק את האלימות והטרור".

כשנשאל האם לא מדובר בצעד חריג, אלבוים השיב כי בפעם הקודמת שאירע מקרה כזה, היה בסיפור של "קמצא ובר קמצא", שאז נחרב בית המקדש. לטענתו, כעת מדובר במקרה דומה, "ולכן זה חריג ביותר ואני לא רוצה שיהיה עוד חורבן כאן בארץ".

חסידי גור הפגנת מחאה רחוב חזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד