ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לאחר החשיפה בפוסט

נושא ראש קרב גרעיני: המסר המאיים מאיראן

לאחר הפרסום שישראל תקפה לפני מספר חודשים מתקנים תת קרקעיים לייצור גז עצבים בסוריה, באיראן משגרים מסר מאיים לישראל ומפרסמים תיעוד של טיל חדש שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני ומסוגל להגיע למרחק של כ-1,300 קילומטרים

נושא ראש קרב גרעיני: המסר המאיים מאיראן
הבכיר האיראני לצד הטיל צילום: רשתות ערביות

בתגובה למסר הישראלי המאיים שהגיע אמש (שני), דרך חשיפת התקיפה התת קרקעית של מתקנים לייצור נשק כימי בסוריה, כרמז ליכולות הישראליות, באיראן לא נותרים חייבים ומשגרים מסר מאיים משלהם. 

במהלך ביקורו של בכיר בצבא האיראני באחד מבסיסי חיל האוויר במדינה, הוצג טיל ארוך טווח חדש, המסוגל להגיע למרחק של כ-1,300 קילומטרים, ובעל יכולת נשיאת ראש קרב גרעיני. הטיל בתיעוד הותקן על מטוס התקיפה הרוסי סוחוי 24 והוא כאמור בעל יכולת נשיאת ראש קרב גרעיני.

הדלפת התקיפה: כדי להראות שישראל רצינית בכוונותיה

על פי ה"וושינגטון פוסט", חמישה ימים בדיוק לפני השבעת הממשלה, ערב חילופי השלטון בישראל, תקף חיל האוויר בעומק סוריה כמה יעדים שבהם הסתיר משטר אסד נשק כימי, מתחת לפני האדמה.

התקיפה הזו הייתה לא שגרתית ולא דומה לתקיפות האחרונות שישראל מבצעת במסגרת המב"מ, המערכה שבין המלחמות בסוריה. היא הייתה רחוקה, עמוקה, והיעד הפעם לא היה איראן או חיזבאללה, אלא משטר אסד. לפי ה"וושינגטון פוסט" התקיפות הללו היו חלק ממהלך לעצירה של מה שגורמים רשמיים בישראל הגדירו כ"ניסיון החייאה" של ייצור גז עצבים קטלני בסוריה.

 

איראן גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד