כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
העובדת חושפת

שאשא-ביטון הסתירה נתונים מנפתלי בנט: "פחדה"

אחת מעובדות משרד החינוך שפוטרה יחד עם המנכ"ל מספרת כי קיבלה הוראה משרת החינוך להסתיר את נתוני התחלואה מראש הממשלה. בנוסף, היא מספרת איך השרה נמנעה מלקדם את מבצע החיסונים בבתי הספר | יאיר לפיד מפרסם גיבוי פומבי 

שאשא-ביטון הסתירה נתונים מנפתלי בנט: "פחדה"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

לאחר הפיטורים המהדהדים של מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק ועובדי האמון שלו, הסערה במשרד החינוך, שאמון על קידום חינוך ילדי ישראל, נמשכת והתככים הפנימיים יוצאים לאור בתקשורת.

אחת מעובדות המשרד, שעבדה בלשכת המנכ"ל עד לפיטוריה בתחילת השבוע והכירה את הכול מקרוב, מספרת ל'חדשות 12' על כמה מקרים שמביכים את שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון.

על פי עדותה, השרה הורתה להסתיר את נתוני התחלואה מראש הממשלה נפתלי בנט ומכלי התקשורת: "התפרצות גדולה מאוד, היו לנו כמה כאלה, אבל היא לא הסכימה להוציא לתקשורת את זה, והיא לא הסכימה להודיע לראש הממשלה, כי היא פחדה שיסגרו כיתות ירוקות ויסגרו בתי ספר וכיתות".

"אני לא חייתי בשלום בכלל, שזה יכול לגרום לתחלואה בכל הסביבה שם", היא מתארת באוזני כתבת 'חדשות 12' ומוסיפה; "למזלי, רופא המחוז בסוף התערב שם והוא סוגר. היה לנו בעילבון שם מקרה בכמה בתי ספר, שזה פשוט כזה המשיך להתפרץ, לא עשו כלום, וזה פשוט התפרץ שם לתוך הקהילה ולא סגרו את בתי הספר שם".

לדבריה, "האמנתי בה בנושא של השקיפות ושל הנתונים. מצד אחד היא דורשת נתונים ושקיפות מגורמים אחרים, רק כשזה קשור אלינו, או אליה, או למשרד, יש איזה ממש ערפל קרב כזה ששומרים על עמימות".

בנוסף היא מספרת איך השרה נמנעה מלקדם את מבצע החיסונים בבתי הספר: "אתמול (יום ראשון) היה לנו דיון של סטטוס חיסונים. בעצם, עדכנו אותנו כל הפקע"ר והאלה מהשטח, כמה בעצם היו בסוף חיסונים מהפוטנציאל".

"הוא מתחיל לספר לנו. אתם לא תאמינו - בג'סר א-זרקא ובבועיינה-נג'ידאת, הוא מדבר איתנו בעשרות אחוזים. הוא כזה תפס את הראש ואמר 'אני לא מאמין שכמעט ויתרנו על זה, שהיא פשוט לא רצתה לעשות את זה", היא אומרת.

מלשכת שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון נמסר בתגובה: "מדובר בגיבוב שקרים של עובדת במשרת אמון של המנכ"ל שיצאה יחד איתו למסע נקמה תקשורתי. עצם העובדה שהעובדת לא מתראיינת בפנים גלויות ובקולה כדי להגן על עצמה מתביעה דיבה מוכיחה כי מדובר באוסף של שקרים. משרד החינוך פועל בשיתוף מפעולה מלא עם משרד הבריאות שאצלו מרוכזים כל הנתונים וכן עם פיקוד העורף לקיום כל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה".

ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד העניק הערב גיבוי פומבי לשרה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מביע אמון מלא בשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, במקצועיות שלה וביושרתה. כל ההכפשות לא יעזרו, ממשיכים לשנות את המדינה יחד".

יפעת שאשא ביטון משרד החינוך קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד