י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פינוי הכפר הבדואי

צפו: כשזאב אלקין הובך על דוכן הכנסת

חבר הכנסת יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד, שאל את חברו השר אלקין מי עוצר את פינוי הכפר הבדואי חאן אל אחמר, שכן בעבר טענו חברי ימינה שנתניהו הוא זה שעצר. אלקין תירץ ואמר: "המדיניות שקבע נתניהו ממשיכה על ידי ראש הממשלה"

צפו: כשזאב אלקין הובך על דוכן הכנסת
זאב אלקין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחת ההבטחות המרכזיות של מפלגות ימינה ותקווה חדשה, היו לפנות את הכפר הלא חוקי חאן אל אחמר, ובכך לאגף את הליכוד ונתניהו, שבמשך שנים, על אף פסיקת בג"צ, לא פינו.

יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, הגיש שאילתא במליאה לאלקין. הוא ציטט את ראש הממשלה בנט, שרת הפנים איילת שקד, שר המשפטים גדעון סער והשר אלקין, כשאמרו כולם שיש לפנות את חאן אל אחמר, והפנו אצבע מאשימה כלפי נתניהו, ולאחר מכן שאל את אלקין: "מי עוצר עכשיו את הפינוי?".

"אני מברך אותך על הלהט, רק לא שמעתי את הלהט הזה במשך שנים רבות כשראש ממשלה דאז, בנימין נתניהו, עצר את הפינוי הזה", אמר שר הבינוי והשיכון, ולוין התפרץ ואמר: "אתם אמרתם זה רק נתניהו, אז אל תספר לי מה היה, תספר מתי אתם מפנים!".

אלקין השיב: "גם בנימין נתניהו הבטיח לציבור, לא פעם ולא פעמיים, שחאן אל אחמר יפונה תוך כמה שבועות ולקח כמה שנים והוא נשאר להיות ראש ממשלה. היות ובממשלה הזאת, נכון לעכשיו, לא יתקיים דיון בקבינט בנושא אז אין לי יכולת להגיד לך מה הייתה עמדתי בדיון הזה".

"דעתי בנושא, אגב, לא השתנתה. שיח שלי עם ראש ממשלה ואנשיו אני אשאיר לנו, אבל דבר אחד מאוד ברור: המדיניות שקבע נתניהו ממשיכה, נכון לעכשיו, על ידי ראש הממשלה".

חאן אל אחמר זאב אלקין יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד