כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יש לי נשמה יהודית"

הצעיר הלבנוני שנישא לחרדית: "מקפיד להדליק את האור בשבת"

הצעיר שנישא לבחורה חרדית מברוקלין, והתגלה לאחר מכן כמוסלמי, מספר לתקשורת כי הפסיק להניח תפילין כיוון שהוא יודע שאסור לו. "בכל הרשתות כותבים נגדי דברים קשים, אני רוצה להיות יהודי, אני ממש רוצה להתגייר, יש לי נשמה יהודית אני רוצה ללמוד תורה עוד לפני החתונה"

הצעיר הלבנוני שנישא לחרדית: "מקפיד להדליק את האור בשבת"
אליהו חווילא צילום: באדיבות המצלם

אליהו חווילא, שהתגלה מוסלמי לאחר שנישא לנערה חרדית מברוקלין, משוחח עם התקשורת בארה"ב, ומספר כי הפסיק להניח תפילין כי הוא יודע שאסור לו. 

אליהו חווילא החתן הלבנוני שהתחתן עם בחורה חרדית מברוקלין התראיין לתחנת הרדיו של השדרן זאב ברנר, העיתונאי הראשון שראיין את חווילא לאחר התפוצצות הפרשה.

כל הכתבות בנושא החתן הלבנוני שהתחזה ליהודי

"הפסקתי להניח תפילין, כי אסור לי עכשיו להניח, טעיתי ועשיתי הרבה נזק למשפחת הכלה, אני לא קורבן, ולא מנסה להיות כזה, אני רק רוצה צ'אנס נוסף, אני רוצה לתקן, רציתי להיות יהודי בלי קשר לבחורה איתה התחתנתי", אומר הצעיר בגילוי לב.

"אני רוצה שאנשים יבינו אותי, אבל לצערי אנשים מגיבים שמגיע לי מוות", הוא אומר בכאב. לדבריו, "בכל הרשתות כותבים נגדי דברים קשים, אני רוצה להיות יהודי, אני ממש רוצה להתגייר, יש לי נשמה יהודית, אני רוצה להיות חרדי, אני רוצה ללמוד תורה, הרבה לפני החתונה".

חווילא מספר כי הרבה אנשים מספרים עליו דבריו לא נכונים, כולל דברים לגבי האישה איתה התחתן, "אבל הם פשוט לא נכונים". הוא מציין כי אף אחד בכלל לא שמע אותה או דיבר איתה, פשוט שופטים ודנים בה עם חרושת שמועות ממוצאות. לדבריו הוא רוצה לבוא לארץ להתגייר, הוא רוצה להיות יהודי ללא קשר לאשה עמה התחתן.

הצעיר מספר כי המון אנשים התקשרו אליו וביקשו לראיין אותו, והוא ציין לטובה את ערוץ הטלוויזיה 'כאן 11' הישראלי, בעקבות ריאיון שערך איתו רועי קייס, כתב לענייני ערבים.

לגבי שבת הוא אומר כי הוא שומר שבת באופן מלא, כולל תפילות וקידוש וכל הסעודות, אבל הוא מקפיד להדליק את האור ולכבות פעם אחת במהלך השבת, מאחר ולאדם לא יהודי, אסור לשמור שבת.

בראיון שנתן לאיש התקשורת זאב ברנר בארה"ב בחודש נובמבר האחרון, הוא סיפר: "רציתי להתחבר ליהודים, אז התחברתי, לכן הגעתי לארה"ב, בהתחלה ניסיתי להתחבר לבית כנסת רפורמי, רציתי להתגייר, אבל הם דחו אותי, הבנתי שזה בגלל שאני מלבנון, אז החלטתי לספר שאני יהודי, בנובמבר 2015 סיפרתי שאני יהודי בגלל שידעתי שאחרת לא יקבלו אותי, חסכתי כסף כדי לאכול כשר, קיבלתי מלגה, וככה היה לי כסף לקנות אוכל כשר".

לדבריו, "הייתי יושב עם ישראלים ומדבר איתם, כל כך היה לי טוב, אני שמרתי על כל החוקים של היהדות, הייתי כל הזמן מחפש יהודים וישראלים לדבר איתם, הגעתי בהמשך לאוניברסיטה בטקסס, פגשתי בטקסס מלא יהודים, לארגון הסטודנטים הלל, אמרתי להם שאני יהודי, כי אחרת היו זורקים אותי, כי רציתי להתחבר ליהודים, התחברתי לחב"ד, הרב בחב"ד שאל אותי אם אמא שלי יהודייה, ואמרתי לו שאני יהודי".

 

החתן הלבנוני המתחזה לחרדי ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד