ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הרוב נגד חזרת נתניהו

סקר חדש: 'ימינה' של בנט מפתיעה ומזנקת

סקר מנדטים שהתפרסם הערב מצביע על זינוק בכמות המנדטים שמקבלת מפלגתו של ראש הממשלה, ימינה. לעומת זאת, מיכאלי, ליברמן והורביץ יורדים, כששני האחרונים מתקרבים לאחוז החסימה | עוד שאלה שנבדקה: האם הציבור רוצה שנתניהו יחזור לראשות הממשלה?

סקר חדש: 'ימינה' של בנט מפתיעה ומזנקת
נפתלי בנט צילום: Israel Sellem/POOL

בצל התפשטות האומיקרון, סקר מנדטים חדש התפרסם הערב (שלישי) בערוץ 13 על ידי הפרופסור קמיל פוקס, עם תוצאות מעניינות המראות את היחס של הציבור כלפי ראשי הממשלה.

אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה מקבלת 33 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד, שימשיך לכהן כיו"ר המפלגה לאחר שאף מועמד לא התמודד מולו, תקבל 19 מנדטים.

ימינה של ראש הממשלה בנט מתחזקת באופן מפתיע ל-9 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 8 מנדטים, ש"ס של אריה דרעי, שכתבנו הפוליטי ארי קלמן חשף שהוא יפרוש מהכנסת במסגרת עסקת טיעון, מקבלת 7 מנדטים.

גם כחול לבן של בני גנץ, הציונות הדתית ויהדות התורה עם 7 מנדטים, כל אחת. העבודה של מרב מיכאלי נחלשת ל-6, ליברמן ומפלגתו, ישראל ביתנו, עומדים על 5 מנדטים בלבד.

מרצ ותקווה חדשה של סער, שמאז כינון הממשלה לרוב לא עבר את אחוז החסימה בסקרים, עם 4 מנדטים כל אחת. גם רע"מ של מנסור עבאס, שהתבטאויותיו מעוררות מעט זעם במגזר הערבי, עם ארבעה מנדטים.

סכום המנדטים של המפלגות שמרכיבות את הקואליציה שוב עומד על 58 מנדטים, לעומת 61 כיום. גוש נתניהו עם 54, אך יש לציין כי לרוב בסקר של חדשות 13 המפלגות החרדיות מקבלות פחות מתוצאות האמת.

עוד שאלה שנבדקה בסקר היא האם הציבור רוצה שנתניהו, ראש האופוזיציה, ישוב לתפקיד ראש הממשלה - 50% לא רוצים, 36% רוצים ו-14 אחוזים לא יודעים.

בנימין נתניהו נפתלי בנט סקר מנדטים קמיל פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד