י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לחץ על מלינובסקי

חשיפה: כהנא והרבנים מהציונות הדתית במגעים לפשרה

השר לשירותי דת ורבנים במגזר הדתי-לאומי, בעיקר אלה שמתנגדים לתוכנית לשינוי מערך הגיור הנוכחית, מנסים להגיע לפשרה - כשהאחרונים דנים עם רב שמייצג את כהנא | לפי הרבנים, הרפורמה חייבת להיות מוסכמת על הרב הראשי | לחץ מופעל על חברת הכנסת מלינובסקי שתחכה עם החוק שלה לרפורמה שיגבשו הרבנים עם השר

חשיפה: כהנא והרבנים מהציונות הדתית במגעים לפשרה
מתן כהנא צילום: Gershon Elinson/Flash90

בניסיון להשיג את הסמכתם, השר לשירותי דת מתן כהנא מנסה להגיע לפשרה עם רבנים בציונות הדתית לגבי הרפורמה בגיור, זאת לאחר שהרבנים החלו לגבש תוכנית משלהם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כהנא מינה רב שמקורב לעמדותיו, שדן עם הרבנים שמתנגדים על כל סעיפי הרפורמה, במטרה להגיע למתווה מוסכם, כך שלשר יהיה גב מהרבנים הסרוגים.

חלופה למתן כהנא: רבנים בציונות הדתית מגבשים רפורמה חדשה

הרבנים בציונות הדתית מנסים לגבש מסמך מוסכם, שיסתום את הפרצות, שיש לטענתם במתווה הנוכחי. התקווה של המעורבים ברפורמה היא להגיע להסמכה של הרבה רבנים במגזר הדתי-לאומי, גם כאלה יותר ליברליים.

בין הרבנים שעוסקים בניסיון להגיע לפשרה הם הרב חיים דרוקמן, הרב רא"ם הכהן, הרב יעקב מדן, הרב אליקים לבנון הרב מיכה הלוי, הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו והרב איתן אייזמן.

הרבנים שמתנגדים לרפורמה אומרים כי היא אם יגיעו לנוסח מוסכם עם השר, הוא יהיה חייב לקבל את אישורו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, שמכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול - ואם לא יסכים אז הרבנים ימשכו את הסכמתם.

גורמים שמעורבים בניסיון של הרבנים והשר כהנא להגיע להסכמות, מפעילים לחץ כבד על חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, יו"ר הוועדה למיזמי דת בכנסת, שרוצה להעלות להצבעה את חוק הגיור שלה, תמתין למתווה המוסכם, אם אכן יגיעו לכזה. בינתיים מלינובסקי לא כל-כך מסכימה, אך המעורבים ממשיכים בניסיון להגיע להסכמה עימה.

אחד המעורבים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר: "כהנא מבין שהנושא הגיור הוא קריטי, כי הגיור מפלגת את עם ישראל, בעוד הכשרות לא".

כזכור, לפני כמה שבועות דיווחנו כי הרבנים בציונות הדתית שמתנגדים רוצים לגבש רפורמה בגיור משלהם ואז להציג אותה לשר, אך בסופו של דבר הצדדים החליטו לעבוד ביחד.

מתן כהנא יוליה מילינובסקי הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד