י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אטימות וחוסר חמלה

גל התייקרות בשנה הקרובה: "האחראית היא הממשלה"

מחירי הדירות, מוצרי החלב, החשמל, כלי רכב, משקאות ממותקים, חד-פעמי כל אלה ועוד מוצרי מזון מתייקרים כבר ועוד יתייקרו בקרוב, מה שהופך את השנה האזרחית הקרובה ליקרה במיוחד. באיגוד לשכות התעסוקה מאשימים את הממשלה: "המגזר העסקי לא אחראי להתייקרויות"

גל התייקרות בשנה הקרובה: "האחראית היא הממשלה"
קניות בסופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מגוון של מוצרי צריכה בסיסיים שרוב הבתים בישראל מתייקרים ויתייקרו בקרוב, לקראת תחילת השנה האזרחית 2022, שצפויה להיות יקרה במיוחד. כך דווח ב'ישראל היום'.

המחירים צפויים להתייקר הן בגלל העלייה בחומרי הגלם, או בגלל המיסים שמטילה הממשלה. למשל, מוצרי החלב שבפיקוח בדרך לעליית מחירים בשיעור של ,8.76%-3.36%, כך לפי דיוני ועדת המחירים הבין משרדית של משרד האוצר ומשרד החקלאות.

גם המשקאות הממותקים צפויים להתייקר - המיסוי שיתווסף למשקאות הוא שקל אחד לליטר משקה מתוק וה-70 אגורות על כל ליטר של מיץ טבעי או משקה עם תחליפי סוכר.

גם החשמל לשנת 2022 יתייקר, והתעריף לצרכן הביתי יעלה ב-4.9%. לפי רשות החשמל, הגורם המרכזי לעלייה בתעריף הוא מחיר הפחם העולמי, שזינק במהלך השנה האחרונה ביותר.

גם מחירי הדירות עלו בשנה האחרונה ב-0.1 אחוז, ומספר חברות מזון וניקיון הודיעו כי הם מתכוונות לעלות את מחירי מוצריהם. בתחום הכלים החד הפעמיים כבר חל מיסוי בנובמבר בעלות של 11 שקלים לק"ג, שישפיע כמובן על השנה הקרובה.

מועצת החלב מסרה בתגובה: "ועדת המחירים פרסמה אתמול פרוטוקול בנושא עדכון מחירי החלב המפוקחים והחליטה על יציאה להליך שימוע. נמתין להחלטתה הסופית של הוועדה לאחר השלמת ההליך".

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, התייחס לעליית המחירים ואמר ל'ישראל היום': "המגזר העסקי לא אחראי להתייקרויות, במגזר העסקי יש תחרות אמת. האחראים העיקריים להתייקרויות הם ממשלת ישראל ומחדליה".

התייקרות יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד