י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות הפרסומים

היועמ"ש מבהיר: לא יאושרו הגבלות על לא מחוסנים - ללא הצדקה אפידמיולוגית

בשל פרסומים בנושא, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר הבוקר כי לא יאשר לממשלה להטיל הגבלות על אזרחים שלא התחסנו - ללא הצדקה אפידמיולוגית | בלשכתו של מנדלבליט הוסיפו כי ההגבלות נועדו בראש ובראשונה למנוע התפשטות המחלה ועל כן הטלת ההגבלות - צריך שתהיה מבוססת על חוות דעת מקצועית של משרד הבריאות בנוגע ליעילות האפידמיולוגית

היועמ"ש מבהיר: לא יאושרו הגבלות על לא מחוסנים - ללא הצדקה אפידמיולוגית
אביחי מנדלבליט צילום: הדס פרוש, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר הבוקר כי לא יאשר לממשלה להטיל הגבלות על אזרחים שלא התחסנו נגד נגיף הקורונה. את ההבהרה פרסם מנדלבליט בשל פרסום הבוקר ב'הארץ' כי אישר להטיל הגבלות על לא-מחוסנים שמטרתן עידוד התחסנות - ללא קשר ליעילות האפידמיולוגית הצפויה מאותן הגבלות או רמת התחלואה.

בפרסום נטען כי לאור חוות הדעת שקיבלו מהיועמ"ש, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ שוקלים להביא לאישור הממשלה שורת הצעות שמטרתן הקשחת ההגבלות על לא מחוסנים.

"במענה לפניות כתבים על שאלת אפשרות הטלת הגבלות על לא מחוסנים ללא הצדקה אפידמיולוגית/בריאותית ובעקבות פרסום שגוי בנושא", נאמר בהודעה מטעמו של מנדלבליט, "הרינו להבהיר כי היועץ המשפטי לממשלה לא התיר הטלת הגבלות על לא מחוסנים ללא הצדקה אפידמיולוגית/בריאותית".

בלשכתו של מנדלבליט ציינו שכפי שהבהירו היועץ המשפטי לממשלה והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה מר רז נזרי, ההגבלות נועדו בראש ובראשונה למנוע התפשטות המחלה ועל כן הטלת ההגבלות צריך שתהיה מבוססת על חוות דעת מקצועית של משרד הבריאות בנוגע ליעילות האפידמיולוגית/בריאותית של ההגבלות ולא הוטלו מגבלות שאינן משרתות תכלית בריאותית של המאבק במחלה.

קורונה מתנגדי חיסון הגבלות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד