כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מיליונים ישהו בבידוד ביתי

מחסור במזון: תרחיש האימים למשק בישראל

ברשות החירום הלאומית נערכים לתרחיש שבו כחמישים אחוז מעובדי המשק הישראלי יהיו בבידוד ולמעשה יושבתו. במשרד האוצר והתעשייה בוחנים כיצד לאפשר לעובדים החיוניים לעבוד בכל מצב

מחסור במזון: תרחיש האימים למשק בישראל
הסתערות הישראלים על הצרכניות צילום: שריה דיאמנט/יוסי זמיר, פלאש 90

ברשות החירום הלאומית נערכים לתרחיש שלפיו 50% מכוח האדם במשק הישראלי יהיה מושבת, כלומר בידוד או חולה בנגיף הקורונה, בעקבות קצת ההכפלה המהיר של זן האומיקרון. כך דווח ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, החשש הוא שחמישים אחוז מהעובדים הישראלים לא יוכלו להגיע למקומות העבודה שלהם, בעקבות בידוד או חולי בזן האלים, מה שלמעשה ישבית חלקים נרחבים מאוד במשק הישראלי.

אם ההערכה הזאת של רשות החירום הלאומית תתממש, הרי שצפוי בעקבותיו מחסור של שירותים חיוניים, מזון ומצרכי מחיה בסיסיים, כיוון שלא יהיה מספיק כוח אדם במשק שיוכל להתניע אותו.

לנוכח החשש, הערב נערך דיון בהשתתפות המל"ל, משרד האוצר, משרד התעשייה והתעשיינים, כשעל הפרק נבחנות האפשרויות כיצד לאפשר לעובדים החיוניים להמשיך לעבוד, בהינתן שיש חשש שהתחלואה תגדל ולא יהיה מי שיועסק במקומות הללו.

בין האפשרויות שנבחנות; לקצר את ימי הבידוד לעובדים במפעלים חיוניים, להוציא מבידוד עובדים חיוניים שמאומתים אך אין להם סימפטומים אחרי 3-4 ימים ולא אחרי עשרה ימים. ראש הממשלה נפתלי בנט אמור לעסוק בעניין מחר.

קורונה מחסור במזון בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד