י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במסגרת הסדר טיעון

"השגת מטרה באמצעים פסולים": בית המשפט הרשיע את ח"כ חיים כץ

במסגרת הסדר הטיעון שאליו הגיע חבר הכנסת חיים כץ עם היועץ המשפטי לממשלה, הרשיע אותו היום בית המשפט בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה באמצעים פסולים

"השגת מטרה באמצעים פסולים": בית המשפט הרשיע את ח"כ חיים כץ
חיים כץ צילום: באדיבות המצלם

חבר הכנסת חיים כץ הורשע הבוקר (שני), לאחר שהודה - במסגרת הסדר טיעון שנחתם עימו - בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה באמצעים פסולים. הח"כ מהליכוד הורשע לאחר שאתמול דחה בית המשפט העליון עתירה שהוגשה נגד הסדר הטיעון. 

העותרים ביקשו לבטל את ההסדר בשל אי סבירות קיצונית לטענתם ופגיעה באינטרס הציבורי. זאת, לטענת העותרים, בשל היותו של ההסדר חורג לקולא באופן קיצוני מהענישה המתבקשת ובשל העובדה שהעבירה שבה יורשע חה"כ כץ, צפוי שייקבע שאין עימה קלון.

במסגרת הסדר הטיעון, צפוי כץ לשלם קנס כספי בלבד. בנוסף, יוטל עליו עונש מאסר על תנאי.

כזכור, אחרי שהודיע ליושב ראש הכנסת וליושב ראש ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי, הוגש לפני כחודש וחצי לבית המשפט השלום בראשון-לציון כתב אישום נגד חבר הכנסת חיים כץ. זאת על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

כתב האישום, אשר הוגש במסגרת הסדר טיעון, מייחס לחבר הכנסת כץ עבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים לפי סעיף 500(8) לחוק העונשין. על פי כתב האישום, ח"כ חיים כץ, אשר עמד אותה עת בראש ועדת הרווחה של כנסת ישראל, זימן לוועדה את סוחר שוק ההון מוטי בן-ארי כמומחה, לשם קידום הצעת חוק בתחום פירעון אג"ח בחברות בקשיים, אך לא גילה לחברי הוועדה מידע אודות קשריו האישיים והכלכליים עם בן-ארי ואודות האינטרס הכלכלי של בן-ארי בקידום החוק.

נזכיר, כי לפני כשנתיים החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגד חבר הכנסת חיים כץ כתב אישום בשל קשריו עם אותו סוחר שוק הון בגין עבירת מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין, אך כנסת ישראל קבעה כי עומדת לח"כ כץ חסינות בפני העמדה לדין פלילי.

לאחר מכן, התקיים שיח עם באי כוחו של ח"כ כץ, במסגרתו נשמעו פעם נוספת טענותיהם ביחס לתשתית העובדתית והמשפטית, ואף במסגרת זו הובאו נתונים נוספים, ולאחר שקילת מכלול החומר הרלוונטי לעניין נמצא כי נכון לשנות את עובדות כתב האישום ואת סעיף העבירה שאלה מגבשות, במסגרת הסדר טיעון, לנוסח כתב האישום שהוגש היום. כן, הוסכם במסגרת הסדר הטיעון כי חבר הכנסת כץ יודה ויורשע בכתב האישום שהוגש, והצדדים יעתרו במשותף לכך שייגזר על ח"כ כץ עונש של קנס כספי ומאסר על-תנאי.

תיק החקירה והגשת כתב האישום טופלו באמצעות עו"ד חנה קורין ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. נציין, כי תיק חקירה אחר, בו נחקר ח"כ כץ כחשוד שעניינו אי-תשלום מס כדין, נגנז בשל שיקולים ראייתיים.

 

הרשעה חיים כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד