י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרטים חדשים על הטרגדיה בצפון

עדות התושב והשמיכה בצד הדרך: מאחורי הקלעים של החיפושים אחר אפרים ראם ז"ל

עשרות שוטרים ומתנדבים השתתפו בשבוע שעבר בחיפושים הנרחבים אחר הב' אפרים ראם ז"ל | 'בחדרי חרדים' חושף את מאחורי הקלעים והמאמצים לאיתורו | מפקד תחנת צפת משחזר את ימי החיפושים הדרמטיים: "הפעלנו סל כלים נרחב, נעשו מאמצים יחד עם המשפחה"

עדות התושב והשמיכה בצד הדרך: מאחורי הקלעים של החיפושים אחר אפרים ראם ז"ל
הנקודה שבה אותר אפרים ז"ל צילום: באדיבות המצלם

במשך כארבעה ימים פעלו עשרות מתנדבים במסגרת החיפושים אחר הבחור אפרים נחום ראם ז"ל, בן ה-22, תושב שכונת בית וגן בירושלים, עד למציאתו בשטח פתוח כשהוא ללא רוח חיים, סמוך למושב אמירים. לפי הערכות, ראם ז"ל נפטר כתוצאה מהיפותרמיה, בשל הקור הכבד ששרר בצפון הארץ בסוף השבוע שעבר.

החיפושים התבצעו תחת מזג אוויר חורפי במיוחד, ובתוואי שטח שהקשה על פעילות עשרות השוטרים והמתנדבים. במחוז הצפוני של המשטרה הפעילו מאמצים מרובים לאתר את אפרים ז"ל. כעת, נחשפים פרטים חדשים על מאחורי הקלעים של ימי החיפושים הדרמטיים. ל'בחדרי חרדים' נודע, בין היתר, כי המידע שהוביל למציאת הגופה, הגיע מתושב המושב אמירים, שדיווח למשטרה כי ראה צעיר חרדי מתפלל סמוך למושב.

יממה קודם לאיתור הגופה, נמצאה שמיכה בשולי הכביש סמוך למירון. במשטרה בחנו מצלמות אבטחה נוספות, וכך התברר כי השמיכה שנמצאה היא אכן של הנעדר. "כשאנחנו מקבלים קריאה מסוג כזה, אנחנו מייד מפעילים סל כלים נרחב, כפי שאנחנו פועלים בכל אירוע נעדר, במטרה לאתרו כמה שיותר מהר", אומר היום (שני) סנ"צ יצחק אבוחצירה, מפקד תחנת צפת.

עוד בנושא:

נצפה בקבר הרשב"י: חיפושים אחר הצעיר החרדי

משפחתו של תלמיד הישיבה חוששת: "טרופי דאגה"

טרגדיה קשה: הבחור אפרים נחום ראם ז"ל נמצא ללא רוח חיים

זמן קצר לאחר הדיווח הראשוני על היעדרותו של אפרים ז"ל, הקימה תחנת משטרת צפת חפ"ק (חדר פיקוד קדמי) שאליו הצטרפו הגורמים השונים שהשתתפו בחיפושים, ביניהם יחידות החילוץ, מתנדבי זק"א ואיחוד הצלה. לצד זאת, מקורבי המשפחה ארגנו כארבעים מתנדבים, ביניהם בחורים מכמה ישיבות ברחבי הארץ, שהצטרפו לחיפושים האינטנסיביים.

"בכל יום עשינו הערכת מצב", מתאר מפקד התחנה. "בכל פעם שקיבלנו אינפורמציה שיכלה להצביע על הימצאותו של הנעדר במקום, שלחנו צוותים באופן מיידי". ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר בתחילת החיפושים, הצליחה המשטרה לאתר תיעוד שבו נראה אפרים באזור ציון הרשב"י, מה שהתברר כתיעוד האחרון שלו. "הגענו למצלמות אבטחה מיום שני, שבו הוא נצפה בכניסה למירון. מייד התחלנו לבדוק האם עלה על אחד האוטובוסים. בנוסף, היה לנו מידע שיום קודם הוא שהה בנחל עמוד, אולם גם שם הוא לא נמצא, למרות הסריקות הנרחבות".

במהלך ימי החיפושים הפעילה המשטרה אמצעים שונים במטרה לאתרו. "הפעלנו מסוק, רכבי שטח, רחפנים, פרשים ואת יחידות הכלבנים - יחידה אזרחית ומשטרתית", מוסיף סנ"צ אבוחצירה, "הרבה מאוד כוחות שגויסו לטובת החיפושים"

כמעט שלושה ימים לאחר שהחלו החיפושים, במשטרה הבינו כי הזמן שחולף הוא קריטי לאיתורו בחיים, זאת בשל מזג האוויר הקיצוני בצפון הארץ. "ביום חמישי", מספר מפקד התחנה, "העלנו הילוך נוסף, כיוון שהבנו שצריך למצות את האפשרויות. הבאנו בחשבון שזה הזמן אחרון למצוא אותו בחיים".

למרות המאמצים הרבים שנעשו במהלך כל ימי החיפושים, המשטרה לא הצליחה לאתר את אפרים ז"ל, עד שהתקבל המידע הדרמטי שהביא לסיום הפרשה העצובה. "ביקשנו מכל קציני הביטחון של היישובים באזור להפיץ את התמונה והמידע אודות הנעדר", אומר סנ"צ אבוחצירה. ביום שישי, דיווח אחד התושבים כי באחד מימי השבוע ראה צעיר, שלדבריו "התפלל סמוך לאמירים".

"מייד עם קבלת המידע", מוסיף מפקד התחנה, "ריכזנו כוחות והתחלנו לסרוק את השטח באופן אינטנסיבי". בסופו של דבר, איתרו השוטרים את גופתו של אפרים ראם ז"ל, ובמוצאי שבת הוא הובא לקבורה בהלוויה מצמררת. סנ"צ יצחק אבוחצירה, מפקד תחנת צפת, ביקש לשלוח לבני המשפחה תנחומים על אובדן בנם. "נעשו הרבה מאמצים יחד עם המשפחה", הוא מסיים, "שיתפנו אותם כל העת בהתפתחויות במהלך בחיפושים".

אפרים נחום ראם נעדר חיפושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד