ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ברשות חושפים; בחמאס עוקצים

פגישת אבו מאזן-גנץ: המתנות שהוחלפו והבן החייל שהוצג לאורח

ברשות הפלסטינית מבהירים כי בפגישה בין יו"ר הרשות לשר הביטחון הישראלי דנו ביצירת אופק מדיני במטרה להביא פתרון לסכסוך העקוב מדם שנים רבות. הצדדים החליפו מתנות ביניהם | איך התייחס אבו מאזן לבנו החייל של המארח | בארגון הטרור חמאס החלו לעקוץ את אבו מאזן ולהשפיל אותו

פגישת אבו מאזן-גנץ: המתנות שהוחלפו והבן החייל שהוצג לאורח
הקריקטורה שלועגת לאבו מאזן צילום: מתוך הטוויטר של גל ברגר

פגישה חריגה התקיימה אמש (שלישי) בבית שר הביטחון בני גנץ, שאירח את יו"ר הרשות הפלסטיני, מחמוד עבאס המכונה 'אבו מאזן'. בצד הפלסטיני התייחסו לפגישה שנערכה בישראל לראשונה מזה מעל ל-10 שנים.

ראש הדסק לענייני ערבים של 'כאן 11', גל ברגר, מדווח כי במהלך הפגישה, דנו השניים בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק, ושר הביטחון אמר כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם הקודמת שהתקיימה לפני ארבעה חודשים במוקטעה שברמאללה.

בתחילת הפגישה אמש בראש העין החליפו הצדדים מתנות ביניהם, לפי הדיווח של ברגר, גנץ העניק לאורחו שמן זית ישראלי.

עוד מספר ברגר כי במהלך הפגישה נכנס לפתע בנו של גנץ ושר הביטחון הציג אותו לאבו מאזן וסיפר לו שבנו חייל צה"ל. אבו מאזן הגיב ואמר: "אני מקווה שמהבית הזה ייצא שלום".

הפגישה עצמה החלה עם צוות נרחב משני הצדדים, כשלאחריה נערכה פגישה בארבע עיניים. בפגישה השתתף גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן.

בכיר הרשות חוסיין א-שייח, צייץ לאחר הפגישה: "בפגישה בין בני גנץ לאבו מאזן דנו בחשיבות יצירת אופק מדיני שיביא לפתרון מדיני לפי החלטות הלגיטימציה הבינלאומית, וכן במצב המתוח בשטח בשל מעשי המתנחלים. הפגישה עסקה בסוגיות ביטחוניות, כלכליות והומניטריות רבות".

תגובתו של ארגון הטרור חמאס, שנגד הידברות עם ישראל, לא איחרה לבוא, כשהארגון פרסם קריקטורה, בה נראה אבו מאזן מצחצח את הנעליים לבני גנץ שישוב במדי צבא ההגנה לישראל, כשמלפנים נראה חוסיין א-שייח, עונה לשאלות במסיבת עיתונאים.

מחאת הקו האדום בתגובה לפגישה של שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בישראל: "ממשלת בנטלפידגנץ איבדה את זה סופית, לאן עוד נוליך את הבושה והחרפה, במקום לעצור את הארכי טרוריסט אבו מאזן הוא נכנס לביתו של שר הבטחון במדינת ישראל, בבוקר משלם למשפחות מחבלים ובלילה מתארח אצל שר הבטחון. המשימה שלנו היא אחת - להחליף את הממשלה הזו וכמה שיותר מהר".

אבו מאזן בני גנץ ראש העין ראש הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד