ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"כמו יצחק רבין"

‏בכיר הרשות: הפגישה בראש העין הייתה "של גיבורים"

בכיר ברשות הפלסטינית שנטל אמש חלק במפגש ההיסטורי שנערך בביתו של גנץ בראש העין, משבח את המהלך ואומר: "ההגעה של אבו מאזן לביתו של גנץ בראש העין היא צעד אמיץ וחשוב"

‏בכיר הרשות: הפגישה בראש העין הייתה "של גיבורים"
חוסיין א-שייח צילום: מתוך טוויטר

בכיר הרשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, נכח אתמול (שלישי) בפגישה שנערכה בביתו של בני גנץ לצד אבו מאזן ושוחח עם התקשורת הישראלית. הוא אמר כי "ההנהגה הפלסטינית מחפשת לעשות היסטוריה עם בני גנץ או כל אחד אחר בממשלת ישראל כפי שהיה בשעתו עם יצחק רבין".

בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח אמר בראיון ל'כאן חדשות' כי הפגישה אמש בראש העין הייתה "פגישה של גיבורים" וההנהגה הפלסטינית מחפשת לעשות היסטוריה עם בני גנץ או כל אחד אחר בממשלת ישראל כפי שהיה בשעתו עם יצחק רבין. חוסיין א-שייח נכח אתמול בפגישה בביתו של בני גנץ לצד אבו מאזן וראש המודיעין הפלסטיני הגנרל מאג'ד פרג'.

פגישת אבו מאזן-גנץ: המתנות שהוחלפו והבן החייל שהוצג לאורח

"בסוף רק גיבורים עושים שלום. בן אדם שמאמין בשלום צריך להיות אמיץ ואנחנו צריכים להילחם על זה עד השנייה האחרונה כדי שחס וחלילה לא נגיע למקומות אחרים".

עוד אמר הבכיר לגל ברגר, כי "ההגעה של אבו מאזן לביתו של גנץ בראש העין היא צעד אמיץ וחשוב. ידענו שתהיה ביקורת והבאנו אותה בחשבון. אבל אבו מאזן רצה להניף דגל אדום. הוא לא מעוניין שנגיע בסוף עם הראש לקיר. זו אולי ההזדמנות האחרונה למנוע מהמצב להידרדר ואז יהיה קשה מאוד לחזור אחורה. אנחנו בנקודה קריטית והמצב קשה מאוד. המתנחלים מנהלים נגדנו מלחמה פתוחה וזה מסלים את המצב. קודם כל חייב להיות אופק מדיני, בלי זה - כל מה שאנחנו עושים יכול להתפוצץ בדקה אחת – אצלנו ואצלכם", הדגיש חוסיין א-שייח.

עוד ציין א-שייח כי למרות חילוקי הדעות בין הצדדים, הפגישה בראש העין הייתה חיובית. הוא הלין על שראש הממשלה בנט הכריז כי אינו מאמין בהקמת מדינה פלסטינית ורואה במתנחלים חומה ראשונה שמגינה על מדינת ישראל.

"הפער גדול מאוד ואין כרגע סיכוי לפריצת דרך מדינית למרות שזו התקווה שלנו וזה מה שביקשנו. אני לא מחליט מי ראש הממשלה אצלכם. מה שחשוב לי זה אם יש אופק מדיני או לא".

הפגישה אמש בין ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לשר הביטחון בביתו של גנץ בראש העין, הביאה לגינוי חריף של ארגוני הטרור בעזה, הפלגים הפלסטינים בעזה קיימו כנס על רקע הפסגה, ואמרו כי היא מגיעה בעיצומה של התקוממות בערי הגדה ובמזרח ירושלים, דבר שמהווה דאגה גדולה עבור ישראל. בכיר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב הוסיף גם כי "הפגישה רק נותנת יותר חיפוי רשמי לממשלת ישראל להמשיך בהרג ובמעצרים של פלסטינים".

כמו כן הוסיף אחד מבכירי הפלגים בעזה: "יש להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, וללכת לפי רצון העם - התנגדות לכיבוש". בפגישה אבו מאזן אמר כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שולטים במצב בשטח ואין חשש ליציבות הרשות הפלסטינית או לקריסתה למרות האתגרים הניצבים לפניה.

לדברי מקור פלסטיני, הרשות לא תתפשר בשום מצב על התיאום הביטחוני עם ישראל. אבו מאזן ציין כי הוא מודע לניסיונות של חמאס והג'יהאד האסלאמי לרכב על הגל בכל הקשור למתיחות השוררת בגדה בימים אלה ולנצל את המצב לטובתם, ואמר כי מנגנוני הביטחון שלו ימשיכו לפעול בעוצמה בג'נין ובמוקדים אחרים בגדה כדי למנוע טרור ואנרכיה פנימית. כך מדווח גל ברגר ב'כאן חדשות'.

 

בני גנץ אבו מאזן ראש העין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד